fredag 1 augusti 2008

Stora flyttaredagen

Ja, i dag finns de släp och lastbilar på vår gata, eftersom vi bor nära högskolan så är de mycket nya elever som flyttar in i husen, de är ju snart ny termin.
Tösen flyttar ju idag också, men de är en relativt lätt flyttning, de är bara sängen och lite möbler och lådor som ska iväg idag, sen har hon ju gott om tid att flytta resten sen.





Mitt sticke går inte framåt med stormsteg, jag stickar och stickar men de märks knappt, mönstret börjar tryta, så jag får nog freestajla lite för att de ska bli nån vidare storlek på sjalen.

Sjalen ligger på vårt nya trädgårdsbord, en liten smygtitt bara, vitt och i trä, och de står så stabilt att jag vågar ställa min kaffekopp på de = ) , de gamla var väldigt rickligt, och bor nu mer på sopstationen.


När jag odlar så har jag väldigt svårt att slänga något som växer / lever , därför blir de ofta så, att jag har "ogräs" i krukorna.
Här är ett "ogräsfynd" som jag gjort i vårt växthuset, jag trodde var ogräs , men de växte bra .

Det är en lila tobaksplanta, ett litet fynd, kommer nog från komposten , de var några år sedan jag hade tobak i mina rabatter. Den står inklämd mellan en gurka och några paprika plantor, får kanske flytta ut den i kruka så den får värma sej i solljuset.

Men visst är den fin , jag blir glad när jag ser den, tänk om jag rensat bort den.

Idag är de fredag och nästan helg, på söndag börjar Tobbe , Tass och jag vår korta bilsemester, första övernattningen blir på Scandichotel i Linköping, sen får vi se var vi tar vägen.

Ha de så gott på er alla och ta de lungt i trafiken , pausa ofta och ät mycket glass, och glöm inte regnkläderna.
Eva.

7 kommentarer:

Maggan sa...

Hoppas du får en trevlig tripp.
Jag stickar som en galning på Fabelkoftan som tar en evighet precis som du skrev tidigare.
Nu har jag kommit upp till bakdelen och ska börja lägga upp för ärmarna.. phu.
Det blir nog till att fortsätta på koftan och kalla den min OS-stickning och banne mig om det inte kommer ta halva hösten. Snabb är jag inte...
Många kramar

Anonym sa...

Har smygit omkring i din blogg ett tag nu. Så mycket fint du gör. Har en liten grej till dej i min blogg pga detta

AnnMari /nyhemsskolan

Anonym sa...

Tänk att sånt elände som tobak kan blomma så fint:)

desiree sa...

Åh vad kul det är med överraskningsogräs! Sånt gillar jag. Ogräsdill brukar växa mycket bättre än den i såraden.

Anonym sa...

Åh... vissa tobaksplantor som doftar underbart dessutom, mmm... Kom att tänka på det nu :p Har inga blommor i krukor ute numera - Jiellat gräver upp dem, suck...
Må så grankott...

Tomtan sa...

Regnkläder ska alltid vara med för då skiner oftast solen ;-) Hadé bra på semestern och ta det lungt i trafiken //Eva

Anonym sa...

Så fin blomma du hittade där. Visst är det roligt när ogräset visar sig var så vacker. Ha en fin resa och härliga semesterdagar. Må gott.