onsdag 6 augusti 2008

Hemma igen..

De blev en kort kortsemester, vädert var inte så skoj, så vi var rätt snart hemma igen, våra planer var ju att sitta på uteserveringar och titta på folk eller ligga på en filt med Tass och mysa.

Men hur gör man det i storm och ösregn, vi försökte "turista" ett tag, men när vi var blöta från topp till tå och Tass satt och skakade så bestämde vi oss för att åka hem.





De blev ändå några höjdare på vår tur, var ju hos Garnhärvan första dagen och där blev de ju några härvor.

På vägen hem letade vi oss ännu längre ut i skogen , nämligen till Östergötalands Ullspinneri, min tanke var ju att Tobbe och Tass skulle ligga på en filt vid elementfåren och fika medan jag gick och klappade garn, de gick ju inte, de var språngmarch från bilen och in i butiken, kom ut med en kasse, lite ombre, lite karamell och mycket Visjögarn.




Innan vi åkte var de ju stora flyttaredagarn här hos oss döttern och "den store" flyttade, de var varmt och mycket grejor att bära, så de var gott att komma ut på lite semester, min svåger med familj åkte samtidigt som oss men dom åkte mot stuga på Öland.
När vi kom till Lidköping fick vi sms från svågern , "träningsvärk och hyrbil", stackare deras bil gick sönder.

Lite senare kom två mms, de första var från den "lille sonen" skickade en bild på sin tallrik fullproppad med mat, han klarar sej bra utan oss. Gott.



De andra mms var inte så skoj, en bild på en brandbil med kran, i vagnen står dottern med en fågelbur..... texten var, nu har jag lärt mej en ¤&%/#¤ läxa.
Första dagen i nya lägenheten, balkongdörren OCH fågelburen öppen, hon var ute länge och letade , då hörde dom Holly Dolly uppe i toppen av ett träd, då ringde hon till brankåren, men dom sa att dom inte kommer ut för att räddar undulater ,för dom har aldrig klarat av att fånga någon, dom(undulaterna ) blir rädda när korgen kommer flygande i luften och flyger iväg.
Efter flera försök med att locka ner fåglen ringde hon brandkåren igen, och då kom dom, två killar och en stegbil.
För första gången på femton år lyckades dom få ner en undulat i från ett träd, när Holly Dolly satt i buren fick brandmännen en stor applåd av allt folk som var runt omkring.
De händer en del när man vänder ryggen till.



Lägger in några bilder från vår korta semester, hann ju med att ta en del bilder, mysigast var nog första kvällen när vi stannade på en parkering i Ljungsbro och grillade korv, medan vi satt där och åt så såg vi , mitt ute på en äng kom en färja åkande, de var Juno och ängen var ju Göta Kanal, de var en synvilla de.



Den lille kom hem nu med ett leende på läpparna , han har varit på läkarundersökningen inför utbildningen , han klarade de, så nu blir de skolstart för honom.
Grattis.

De var de om detta känner att de är mer som ska ut men de kommer senare, ska ju visa min Semester stickning och vad jag ska göra till Os, men inte nu.

Ha de så gott på er så länge.
Eva, torr om fötterna =)

11 kommentarer:

Nettan sa...

Åh vad rolig Tass är på bilderna. Alltid högt uppsatt. hihi.Ja det är inte kul med semester när det regnar. Bättre att vara hemma och sticka lite då. Kram

Sussry sa...

Tass verkar vara uppåt värre. Synd att er semester regnade bort.

Undulater bör tydligen hålla sig i buren....

Boel sa...

Stackare er som kom i väg precis när all go värme och solen försvann.

Är det möjligtvis så att man kommer att få se dina garnköp på bild snart? Jag är obotligt nyfiken speciellt på andras garnköp.

Hälsa Tass!!
Boel

Anonym sa...

Hm, verkar dock som om det varit rätt ok - trots vädret...
Kan meddela att här vräker regnet ner just nu och det dånar över huvudet. Känns inte ok i huvudet heller då, liksom...
Må så grankott... hm, har blogger fått spunkt - två lika inlägg... eller är det min burk som är än mer knäpp?

Helena sa...

Ser ut som om ni hann med en hel del ändå på er "racer" semester. Och visst är det så att borta bra men hemma bäst:)

Mikaela sa...

Låter inge vidare med regning semester... Men å andra sidan är det ju roligt att komma hem då! I början av min semester hade vi också relativt dåligt väder här i Jakobstad ... Jag satt då inne med min stickning och bara njöt!! Inga skuldkänslor att jag borde sitta ute, borde rensa rabatter, borde ditt och datt. Jag fick ju göra det jag helst av allt ville!! Ha en bra dag :)

Anonym sa...

härlig blogg, älskar stickade saker det är så mysigt =)

Anonym sa...

härlig blogg, älskar stickade saker det är så mysigt =)

teresa sa...

Kul bild på Tass!
Hoppas allt är bra med dig!

Anonym sa...

Jisse, vad det händer skaer runt dig! :-) Tur att allt var bra saker, i alla fall.

Tass ser inte ut att gilla att stå på regnigt underlag :-)

Hoppas att allt är bra. Ha en trevlig helg.

Anonym sa...

"Saker runt dig" ska det vara.