fredag 15 augusti 2008

Jag fick en inbjudan

I dag kom ett mail ifrån Louise, nu är de dags, äntligen.

Invigning

Tors den 21 aug mellan kl 17-19 är du välkommen på (smyg)öppning
av madebyme – en ljuvlig garnbutik med garner från bl a Blue Sky Alpacas,
Zitron, Sandnes Garn, Du Store Alpakka, Manos del Uruguay etc.
Garner som är ekologiskt producerade, en del är rättvisemärkta och
alla i härliga färger och underbara kvaliteter.
Dessutom roliga stickor, bl a från Knit Picks och Susan Bates.
Kom in, krama garnerna och låt dig inspireras!
Varmt välkommen! (Ta gärna med vänner som är intresserade).


Jag ska dit och titta och klappa, antagligen så kommer jag nog att handla också.
De ska bli så spännande, en riktig garnaffär på hemmaplan.
Har fått lov att bjuda in på de här sättet av Louise, med orden,
"Alla är välkomna (lokalen är ju inte så stor men finns det hjärterum etc..:)"

Toppen med tenniskillarna, de var en riktig pärs den matchen, och nu kan de ju bara bli bättre
Ha en go helg på er.
Eva

10 kommentarer:

Anonym sa...

Låter spännande, vart ska den öppna?

Anonym sa...

Thanks, you too!

It's supposed to rain tomorrow - a good day for knitting. otherwise I would have gone mushroom picking (kantareller!!)

miaring sa...

Det låter som en jättemysig affär! Var ligger den?

Eva i Halmstad sa...

Hej
Glömde de.
Norra vägen 13 i Halmstad.
Öppettider ons, tors o fre 12-18 och lör 11-14 (långlör 16)

Natt på er.
Eva.

Anna sa...

Hej! Jag har en utmärkelse till dig på min blogg! :-)

Linda sa...

Vad roligt med en riktig garnaffär i Halmstad. Det behövs ju! Ja visst var det en spännande tennissemifinal. Och så roligt att de vann tillslut!!

Anonym sa...

OS-tröjan är jättesnygg!
Kul att affären äntligen öppnar, får se om man kan ta sig dit!

Maria i Falkenberg

Anonym sa...

Åååå vad roligt det låter, en riktig mysdag bland garner.

Annicka sa...

Hej! Jag har ju glömt att tacka för din hjälp med mönster. Hoppas det blir bra i garnaffären, jag vet hur roligt det är att få en dröm att gå i uppfyllelse men vet också att det är svårt att få det att gå ihop.

Anonym sa...

Kul med nya garnaffärer :-)

Jo, korpar är stora. Faktiskt större än ormvråk, vilket är tydligt då man ser de två "gnabbas" i luften.

Ta det försiktigt så att du inte blir mer sjuk... Kanske sova lite mer? Jag ser på dagtidssändningarna av OS. Vad synd om Kallur :-( Jag blev så ledsen och det såg ut att göra riktigt ont, hennes fall :-(

Hoppas att allt är bra. Här är det lite si och så, men det hankar sig fram :-)