onsdag 13 augusti 2008

Trött och nöjd.

Nu är vi hemma igen efter vår dag i Köpenhamn, den blev inte riktigt som vi tänkt, men vi är så mätta och nöjda ändå, kanske aningen blöta, men okej.



Jag har klappat en massa fina garner, men inte hittat nått som inte går att beställa , så de blev inte något garn köpt. Däremot var jag inne i en billig affär, systrarna grön nånting, där köpte jag små pärlor i olika färger, en bra blandning för ingeting, ska användas lite då och då.



Sen måste jag bara rekomendera en liten krog/resturang, den heter de lilla Apoteket och ligger uppe vid det runda tornet, maten var alldeles sanslös god, vi åt "Apotekarens sandwich", gooood.



Sen tog vi lite öl ,lite kaffe, äppelkaka och winerbröd på olika ställen i stan, var och tittade på slottet, gick runt i butiker och mös.

De är gott med en dag att bara vara, lite synd var ju att de regnade en del, en rätt stor del.

Jag har börjat på en ny semester stickning, de ska bli en halsduk åt maken, gör den på längden (långa varv, men inte så många) i Ombregarnet från Östergötalands Ullspinneri.
Den var med på turen och det blev några varv på tåget och på Ströget.




Måste bara berätta om att jag blev arg på SJ/DSB, varför byta spår , vagn nr, perrong och skyltar utan att informera, nu har jag sagt de : ( .



De är allt gott att vara hemma, och idag blev de ett silver till, hur skoj som helst.



I dag gör jag ingenting...... kanske att jag stickar lite).

Eva.

6 kommentarer:

Helena sa...

Verkar som om Sj har för vana att göra så:( för precis samma sak hände oss plus att vi hade bokat platsbiljett till en stol som var borta! Plus att tåget var med råge överfullt... Suck.
Man vet ju varför man oftast väljer att transportera sig med bilen istället.

Annela sa...

Låter som en trevlig dag trots regn och SJ och Søstrene Grene fick också besök. Det är en sån rolig affär som man bara måste gå in i när man är i Köpenhamn.
Snygg halsduk förresten!!

Anonym sa...

Låter som en härlig tur trots regnet. Trevligt att bo så nära Danmark att man kan göra en dagstur. Här kan vi bara åka till Åland.

Annika sa...

Va mysigt med en tripp till Köpenhamn! En väninna till mig tog sin dotter och drog dit över dagen (hon skulle jobba dagen därpå) så allt va noga utstakat, från början till slut....men när de skulle ta tåget hem, så gick inte det helt enkelt och ingen visste varför! Kom hem kl 03 på natten i stället och skulle ha anlänt vid 23,,,så hon var INTE glad på SJ hon!!

Hoppas du mår gott trots den halvtaskiga sommaren! (vad gäller vädret)
Kram Annika

Monica sa...

En liten utmärkelse kan du behöva idag....

Kopiera bilden på min blogg och skicka vidare till dina favoriter....

Mildamakter sa...

Söstrarna Grene finns även i Malmö,om du skulle komma hit nångång :o)