lördag 30 augusti 2008

I skogen igen

Vi har varit ute en runda i skogen och hittat svampar som inte vet att dom är kantareller.
Titta som dom växer, och de var inte bara dom här , utan en massa fler, dom växer ju som trattisar, in i pinnhögarna och under bråten.


Inte undra på att dom är svåra att hitta, när inte ens kantarellerna vet var dom ska växa.



Så blir de en bild på Tass, hon är på väg ner från stenen denna gången, jag var inte riktigt med med kameran.

Ni ser vilket härligt väder de har varit och är här idag.


Vi har varit ute i skogen nästan hela dagen, sista sommardagen för i år sa dom på Tvn i går, men som tur är så kommer de alla härliga höstdagarna nu.



Ha de riktigt gott på er alla.
Eva.

3 kommentarer:

Nettan sa...

Åh vad härligt det ser ut. Jag måste också ta mig till mitt ställe och plocka lite kantareller. Jag har varit ute med båten och njutit jag.

Sussry sa...

Åh, vad´mysigt med skogen!
Svamp försökte vi plocka för ett par veckor sedan, men hittade bara två små ynka pytta.
Trevlig helg!

Familjen Klockljung sa...

Vad härligt detser ut med Tass som klättrarOch alla kantareller. Tänker du lära Tass att leta svamp? Det verkar så roligt att låta hunden hjälpa till. Vår gamla pudel(16 år) har vi försökt med förr, men vi hittade inga bra skogar att leta i. Här uppe i Lappland finns det inte kantareller. Vi tänker lära upp nästa hund att leta Karl Johan svamp för det skall det finnas här. Och här har vi mycket skog och mark att leta på.
Här uppe har hösten börjat. Tog in alla mina pelargoner idag och tur var det för nu kl. 22.30 är det 4 grader ute.