fredag 8 augusti 2008

Os start

Nu är Os igång och så min stickning, de blir en till kofta, denna blir i mina strumpgarnsrester. Modellen är från Drops och har nr 106-11, de är mycket slätstickning och lite mossstickning, den stickas med dubbeltgarn, jag tar en enfärgad och en "mönstrad" hoppas att de räcker till hela koftan, har lite funderingar på att de kanske "bara " blir en väst, vi får se.




Här kommer en bild på min semesterstickning, sjalen Matilda , jag har gjort den i Noros strumpgarn, ett helt underbart garn, men jag skulle aldrig få för mej att göra sockor i de.

Garnet är alldeles för ojämt för att de ska bli en bra och jämn sock, vill ju inte ha tjocka knutar i skorna, bitvis var garnet tunnt som sytråd och ibland tjockt som ett lovika garn, de fungerar ju inte till en sockfot, men de passar ypperligt till en sjal.

Min sjal ligger i källaren uppnålad nu, återkommer med en bild på en färdig sjal senare.



Här är min skörd från kortsmestern, 13 härvor av olika garn från Östergötalands Ullspinneri.



Som avslutning i dag blir de en "höjdarbild" på Tass, vi var ute i skogen och plockade lite svamp, mitt i skogen var den här stenen, hon klättrade upp på den sidan man ser, inte illa.

Får se om jag orkar gå upp och sticka i natt, både cyckel och handboll, känner redan att jag nog är för trött. Men de kommer ju ett samandrag =)

Föresten jag var förbi den nya garnaffären och kikade in genom fönstret, där stog fyra goa fotöljer, tyckte allt att de stod Eva på den ena =) Kan nog tänka mej att sitta ner där en stund och kela med garner, eller varför inte ett litet stickcafe. Längtar....

Ha de gott,
Eva.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken härlig sjal. Vart har de öppnat en ny garnaffär? Ibland behöver jag lite garn till min scrapbooking

Eva i Halmstad sa...

Hej Annmari
De öppnar en garn affär kring den 22 Augusti, den ska het madebyme och ska ligga på Norra vägen 13 "Halmstads ljuvligaste affär".
Jag ska fundera lite till på utmärkelsen, först kommer den tillbaks till dej och sen till några andra.
Eva.

Annela sa...

Vilken undrbar sjal och vilka härliga garner du köpt på semestern! Det verkar konstigt att sticka strumpor av ett sådant garn. Kan inte vara skönt att gå på. Hur mycket garn gick det åt till sjalen?

teresa sa...

Vilken vacker sjal du stickat!! Färgena är underbara. Märkligt dock med ett sockgarn som är ojämnt spunnet?!
Hoppas Burda-tidningen var till belåtenhet! Trevlig helg!

teresa sa...

Vilken vacker sjal du stickat!! Färgena är underbara. Märkligt dock med ett sockgarn som är ojämnt spunnet?!
Hoppas Burda-tidningen var till belåtenhet! Trevlig helg!

Inger sa...

Sjalen är jättefin och vilka härliga härvor du fick med dig från Östergötland.I morgon bitti bär det av till Karlstad för min del.

petra.m sa...

Det var verkligen fint, Noro garnet, till en sjal! Randningen blev perfekt tycker jag. Jag vill också ha jämna strumgarner men tycker Noros är så fina så då var det smart att göra nåt annat av:)
Jag som har varit i Halmstad nyss på semester missade garnaffären, det var ju synd:// Petra

Anonym sa...

snygg sjal !
Härliga färger på dina garnhärvor.

Trevlig fortsättning på helgen

Anonym sa...

Östergötlandsgarnet är ju för underbart. Spännande att se vad du gör av det. Sjalen är mycket vacker.

Mildamakter sa...

Härliga bilder, både på garnet och på Tass :o)