söndag 24 augusti 2008

OS Vantarna KLARA !!

Så var vantarna klara, satt uppe länge i gårkväll för att bli klar med tummarna, nu på morgonen har jag färst trådar och fixat.

Nu är dom klara, blev bra tycker jag, och jag tycker också att alla ska göra ett par sådana vantar, de är mycket lättare än de ser ut och man mår väl när man är klar med dom.





Jag laddade ner mönstret här , man får registrera sej där sen är de bara att ladda ner.
Går de inte hör av er till mej.

Har använt Visjögarn till mina vantar och stickor nr 3 , trästickor inte metall, dom glider lätt ur maskorna.



Nu ska vi ut i skogen fika och se om vi hittar någon svamp, kanske nån kanin också säjer Tass .

Njut av söndagen.

Eva.

14 kommentarer:

Åsa sa...

Supersnygga!
Lycka till med kaninjakten.

Dödergök sa...

Väldigt fina vantar! Jag har sagt det förr och jag säger det igen, vantar är som lyckopiller. Efter mina tre tröjor ska jag nog belöna mig med ett par vantar och ett par strumpor.

Ha det så mysigt i skogen.

Tomtan sa...

Skulle verkligen vilja ha mönstret. Försökte anmäla mig men det gick inte. Kan du maila det?
tomta87@yahoo.se
Eva

Tomtan sa...

Nu lyckades jag bli medlem. Datorn var nog bra söndagstjurig *ler*. Nu börjar jakten på garnet... Vill gärna handla lokalt så att de blir kvar.
Eva
Tack för tipset.

ma sa...

Kanonfina! Blev sugen att göra dom själv. Synd att semesterna är slut...

Maggan sa...

Så vackra de var ska nog kolla efter mönstret men håller ju på med sockar nu, la fabelkoftan åt sidan detta evighetsjobb. Få se om jag får någon fart igen efter sockorna.
Kram

Britt-Marie sa...

Så snygga de är ska försöka ladda ner mönstret, vi får se hur det går.

De är så läckra!

Kram

Anonym sa...

Åh, så jättefina! Du gör så fina saker. Hoppas ni hittade svamp och kaniner i skogen =).

Beatrice

Sussry sa...

Åh, så fina vantar. Så duktigt att hinna göra de också.
Ha det bra!

Garnhumlan sa...

Tjusiga vantar. Snygg garnkombination tycker jag. Lycka till i svampskogen. Min son ringde i morse och undrade vad han skulle göra med alla kantareller han plockat i helgen…

Anonym sa...

Oj, idag låter mig datorn eller nätet låta mig kommentera, jippie ;)
Älskar de där vantarna - hm... Har en härva med mörk karamell, eller vilket det nu är... Kanske det heter något annat? Mer i brunt. Frågan är vad man ska välja för garn till det. Naturvitt? ;) Oj, vad praktiskt det blev då ;)
Må så grankott...

Anonym sa...

Åh vilka vackra vantar! Dem ska du verkligen vara stolt över!!!
Kram till dig o klapp till Tass :)

LenaL sa...

Wow, vilka härliga vantar!

Håller på att läsa ifatt bland mina favisbloggar, det har varit lite si och så med det på sistone. Så fin sjalen är också!

Ha det så jättegott!

Marias garnhändelser sa...

Visst är det kul att det kan bli så olika efter samma mönster:-)
Dina är jättefina...har kikat på dem tidigare men missat att kommentera...nu blir jag ändå mer sugen på att göra klart mina...och snart behövs det vantar.