onsdag 27 augusti 2008

Madebyme

I dag öppnar affären på riktigt, jag ska dit.....





Sjalen "Norwegian Woods Shawl" är färdig blockad, den har vuxit lite, men är inte en bjässe, den väger 47 gr så de är ju ingen tungviktare.


För att få lite ljus på sjalen och se den i passande miljö, gick jag ut i växthuset, denna tidiga och regniga höstmorgon .

I går bestämde jag mej för att riva upp min pisjal, har hållt på med den i tre månader, den blir inte stor, jag min vana trogen har haft för tunna stickor (2mm).
Har börjat på en Icarus istället på 3mm, de verkar väldigt rätt, för de garnet, återkommer med bilder lite längre fram.

Antar att jag återkommer under dagen, med en liten rapport om hur mina intryck från affären var.

Ha de så gott så länge.
Eva.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Va fin din Norge-sjal blev
Här Ösregnar det i dag.

Linda sa...

Liten men söt! :)

Annela sa...

Jättevacker är den!! Jag ser fram emot att höra om den nya garnaffären.

Metta sa...

Så fin din Norwegian Woods Shawl blev och så litet den väger.

Repa upp är aldrig roligt, men är man inte nöjd, måste man göra det ibland. En Icarus i stället blir säkert bra.

Tomtan sa...

Pen! Skulle våra kära nabor säga *ler* Eva

Marianne sa...

Åhh vad fin den blev.

Anonym sa...

vilken fin sjal.

Susilull sa...

Så fin din norska sjal blev! Och härlig miljö den poserade i. Hur går det i växthuset, ser ut som det lyser en massa röda tomater!
Min egen lilla balkongtomat, kommer att leverera mej närmar 40 härliga tomater (om alla hinner mogna vill säga..)

Ha det bra!

Anonym sa...

Den blev jättefin!

Anonym sa...

I regret, that I can not participate in discussion now. I do not own the necessary information. But with pleasure I will watch this theme.