söndag 6 januari 2008

Vilken tjej

Har suttit en stund i soffan och häpnat över Charlotte Kalla, vilken tjej, jobbar ifatt finskan, ligger bakom och sen bara sticker hon. Bergis att hon kan sticka med.

Jag har varit och lämnat Tösen i Kristianstad , så hon kan komma igån med skolan och jobbet, vi hade fåglen med i bilen , var lite orolig för de var så kallt , men än så länge är de okej.

Var inne på Helylle och kompleterade mitt garn lager lite :-) , gjorde lite fynd också, hittade tvåändsstickningsboken av Kerstin Jönsson, så nu ska jag se om jag kalarar av de själv, skoj.

Köpte också boken Virka Muddar av Maria Gullberg, den är bra har jag läst, så den vågar jag inte öppna än, hinner inte.


Bilden är av ett mudd kitt jag köpte å Helylle "Pulsvärmaren Bella", har gjort en färdig ,den blir fin, ska bara trä på alla pärlor, så kan jag lägga upp nästa, de är så himla pilligt, gillar bättre att använda virknålen, men nu föjer jag ju ett mönster.

Håller på att ta in för tån på mina Traveler sock, nu är risken stor för SSS, men jag gillar och vill ha sockarna färdig.

Vi är sjuka här hemma igen feber hosta och förkylning, trist, men de är perfekt väder att va dålig i.

När jag körde hem i fredags körde jag inom Tyringe, för jag tänkte hälsa på Tass mamma, körde genom drivor av snö, bilen jazzade över hela vägen och jag var livrädd att vi skulle åka i diket, men de gick bra. Tyvärr var dom inte hemma när vi kom dit, men de var ju en chans jag tog, bara att gilla läget.
Ha de gott.

14 kommentarer:

Mikaela sa...

Otrolig härlig mudd. Vilken tur att inget hände i alla fall ^^

Linda sa...

Jättfin mudd. Men jag har full förståelse för det med pärlorna. Mycket pill innan man kommer igång med själva stickningen. Själv har jag börjat på en sjal på stickor 8 idag. Ovant med så stora stickor, känns i handleden. Lycka till med mudd och traveler sock.. och krya på er!

Pärlmudden sa...

Krya på er!
Det var verkligen jättefina muddar! Såna skulle vara kul at göra någon gång.
Kram Ann-Louise

Dödergök sa...

Å vad jag gillar dom där muddarna, jättefina är dom minsann. :)

Anonym sa...

Jag har gått en kusr hos Maria Gullberg, jättekul. Och boken är vansinnigt läcker...vågar inte köpa den än;o)Kul att du hittat min blogg/// Eldstickan

Åsa sa...

Vilka snygga muddar. Måste nå försöka ge mej på såna men detta pärlande. Det gick jättebra med en virknål. Krya nu på er.Kram Åsa

Strumpstickan sa...

Godmorgon och hoppas ni blir bättre med snuvorna snart, nu åker vi iväg och tåget lämnar gbg 9.40.. hejsvejs:)

Frida sa...

jag blev oxå väldigt imponerad av Kalla, satt nästan o grina när hon gick imål. Är stickaffären i Kristianstad bra? Bor rätt nära o är aldrig där men man kan ju skaffa sig anledning. Kör förbi när vi ska till svärmor, då kan man ju stanna till :-)

Anonym sa...

tack för komentaren på min blogg eva, vad stickar fina sockor, för mej skulle det bara bli en av var, o dina barn så beresta, va kul att dom rör på sej medans dom kan

Anna sa...

Hej

Ja muddarna ser underbara ut, det är något jag skulle vilja testa!
Vädret är tråkigt norr om göteborg med och finns inte så mycket mer att göra än att sticka.
Ha det gott, krya på dig.
Anna

Lina sa...

Min mamma har stickat ett antal till mig och jag tycker de är så mysiga!!

Anonym sa...

Tackar, tackar... :-)

Anonym sa...

Dem muddarna är verkligen fina, ser så "folkliga" ut. Du är fantastisk på att sticka sockor och avancerade sådana också. Inspirerande!!

Anonym sa...

Visst va hon härlig Kalla - först och främst ge sig iväg till Finland hals över huvud =)) Sen lära sig finska - voj, voj skulle inte begripa ett ord! Jag har problem att ens uttala orden som de är skrivna! Mkt inponerande! (Och visst stickade hon oxå - det talade hon om på finskakursen)
Jätte fin muddar du gjort - de är perfekta!

Kram Annika