onsdag 2 januari 2008

God fortsättning på er.

Nytt år , och nya strumpor. God fortsättning och tack för alla hälsningar.

Monkey sockorna är klara , de gick nästan för fort, nu är de ju långt till nästa månads strumpor. Tycker att dom blev bra , som vanligt är de svårt med mönstrat garn till mönstrade strumpor, men så är de. Monkey är både roliga och lätta att sticka, jag gjorde ju mina med magic loop och de fungerar jättebra, förutom vid hälen som man måste göra var för sej, men de går bra.
Lena L , jag tycker inte att de är speciellt jobbigt att dra runt vajern, efter ett tag märker man inte att man gör de, antar att man vänjer sej, så prova på de.
Antfarm, jag har lite svårt att förklara hur man gör Magic Loop i ord, men jag har sett nått på nätet, när jag ser de igen lägger jag en länk till dej så du får se.
Fördelen med ML är ju att man slipper våndan av att göra en till likadan socka till.

Den lille kom hem på nyårsafton så nu är alla tre på hemma plan igen, han stannar hemma hos mamma en tid nu innan han ska ut och resa igen, tids nog blir de med skola men han har ju ingen brådska. Tösen kör jag ner till Kritianstad nu på fredag, hennes vila efter Brasilien är slut och skolan börjar igen, stackars mej som måste besöka Hellylle samtidigt ,ligger i samma kvarter som dotter bor i ;-) .
Ha de gott.

21 kommentarer:

Marianne sa...

Här kommer en bra länk med filmer hur man gör med magic loops. Både med enkla och dubbla rundstickor. Något som jag tänkt testa framöver.
http://www.knittinghelp.com/videos/advanced-techniques

Åsa sa...

Åh, så fina dom blev. Ingen bild på kylskåpet den här gången???? Håller med dej om att det blir lite lång väntan till nästa sockmönster men det är bara att hålla ut. Jätteroligt är det iallafall. Ha det gott./Åsa

Anonym sa...

Jobbigt läge att behöva besöka en garnbutik :), ser fram emot att se skörden därifrån.
Sockorna är supersnygga.

Lena sa...

Vilka fina sockar! Hur många sockar planerar du att sticka under 2008? Ett gott nytt stickår önskar jagdig och må mycket garn rinna genom dina händer!!

Strumpstickan sa...

Så snygga de blev och vilken fin färgkombination:)

Boel sa...

Stackars dig och behöva besöka Helylle ;=). Jag ser också fram emot rapport, jag hade tänkt besöka dem i somras men hann inre med det.
Dina monkeysockar är jättefina!

Mrs Petersson sa...

Förhandtips... Cina har gjort en beskrivning av Magic Loop på svenska till nästa nummer av Stickas medlemsblad. Ska snart börja på Sockklubbsstrumpan jag med, skönt med nåt snabbt att börja med eftersom jag har lite annat att göra klart först.

Annelie sa...

Tack för hälsningen. Känner mig för tillfället så eländig att jag knappt ens orkar slö-läsa på bloggar. Och då är det illa!
Blir så imponerad över att någon kan sticka med ML. Har sett en film någonstans på nätet men tycker att det verkar mega-avancerat. Är det verkligen så lätt som du säger...?

Anonym sa...

Åhh, vad fina! Jag gillar färgen, också! Jag har försökt läsa hur man stickar med Magic Loop, men aldrig begripit. Så det blir på fem strumpstickor för mig :-) Men det är ok, bara jag sätter lite fart, och inte hinner ledsna. Du var snabb med dessa strumpor :-)

Ha en god fortsättning (vi har fått snö i Stockholm!).

Stick-kine sa...

Vilka härliga sockor! Igår fick jag mina klara och började på ett par barnsockar med Magic Loop. Jag fick tips att gå in på google och söka på Magic Loop och knappa fram mig till beskrivning - på engelska dock. Efter en stunds grubblande kommer man på hur man gör! Jättebra!

Anonym sa...

Härliga färger i dina sockor!

Anonym sa...

Vilket elände att Helylle ligger så nära. Nu vet jag ju inte hur just den affären är men det låter jättejobbigt. Antar att en del valmöjligheter erbjuds och val är aldrig lätt. Må riktigt gott.

Susilull sa...

Stackars dej som måste besök garnaffär. Jag är rädd för att jag råkar ut för samma händelse i helgen!! Svischar förresten förbi Halmstad i e.m på väg till Ljungby.
Vad duktig du är (och alla andra oxå) med dina sockor!!
Ha en trevlig trettondagshelg!

Linda sa...

Fina dina sockor blev! God fortsättning på det nya året!/Linda

Anonym sa...

God fortsättning på 2008 och trevlig helg

Anonym sa...

Oj vad du var snabb med dina sockor. O fina blev dom! själv har jag en kvar.

Ameyo sa...

Kollade just länken om Magic Loop. Jag fattar principen men inte hur man gör två strumpor samtidigt....måste prova lite....

Oerhört vackra sockar:-)
Jag är så avis på er som är med, jag ville så gärna men missade att anmäla mig.....

Kram emma

Anonym sa...

Så fina de blev och viken snygg färg!

Hanna sa...

Jättefina. Håller med dig - monkey gick alldeles för fort att sticka och det är alldeles för långt till februari.

katesaso sa...

Hej!
Kolla bonnmorans blog ( det går att googla, för jag kommer inte ihåg adressen exakt) där visar hon precis hur man gör,jag klarade av det
Mvh
Monica
katesaso@gmail.com

Anonym sa...

Hej!
Googla på bonnmoran hon har en bra beskrivning
MVH Monica
monicaohenrik@hotmail.com