onsdag 23 januari 2008

Tårarna trillar




Titta vad Dödergök har skickat till mej, en Pif present utan like, hon har sytt en stickpåse och och en tovad brosch till mej , till och med broderat dit ett E på fickan, du är ju för snäll.

Bilderna gör inte påsen någon som helst rättvisa men jag måste bara visa , på ena sidan är de broderat med filt, pärlor och glittrig tråd, andra sidan är en ficka som är gjord av en broderad duk med extra broderi ett E och en fågel.
Broschen är så söt och bullig ett dubbel hjärta med en rosett på. Tack snälla Erika , det är en helt underbar present, du är så sanslöst snäll som gjort detta till mej, TACK.

19 kommentarer:

Dödergök sa...

Varsågod Eva! Men jag måste ha sveriges sämsta handstil om du får det till att jag heter Petra... fniss fniss....
Nöjet var helt på min sida! Det är roligt att ge bort presenter.

Pärlmudden sa...

Vilken fin present!
Hoppas allt är bra med dig!
Här är det grått o det verkar inte bli ljust på hela dagen!
Det får bli att stanna inne o sticka idag.Kram Pärlmudden

Strumpstickan sa...

Så kreativt och vackert:)

Sussry sa...

Jättefina presenter!

Hoppas att allt är bra med dig och alla de dina (människor som djur).
Sköt om dig!

Kajsa sa...

Åh vad jag blir avundsjuk, vilka fina presenter du fått!

Tomtan sa...

Det är till att ha tur!!!

Anonym sa...

Broschen är ju helt underbar!

Åsa sa...

Vilka fina presenter. Hon är verkligen duktig och kreativ.

teresa sa...

Vilken fantastisk present. Grattis.

Anonym sa...

Det var en väldans trevlig present du fått. Broschen är ju för söt.
/Eva

Susilull sa...

Förstår att du blir tårögd när det trillar ner så fina presenter i brevlådan.
Kära Eva, Stenbock - nu har jag lusläst dina inlägg från dec till jan utan att lista ut när du kan ha fyllt år, var det i helgen? I vilket fall vill jag skicka dej en Grattiskram i efterskott!/Sus

Unknown sa...

Jättefina saker! ´Dödergök lägger ribban högt...men det är så kul att få något personligt! Det är dig väl unt! det är väl härligt att få presenter och att folk faktiskt är snälla och generösa. När man läser tidningarna kan man ju få en annan bild...///Eldstickan

Anonym sa...

Jättevackra saker du fått! Jag förstår att tårarna trillar :-)
Det skulle de ha gjort på mig också (de gjorde de faktiskt då Åsa så oväntat skickade stickade vantar till mig).

Och vilken supersöt brosch.

Metta sa...

Trevligt att få så fina presenter. Praktiskt med en stickpåse och broschen är jättesöt.

Ha en bra helg. /Margareta

Anonym sa...

Ha det bra imorgon (lördag) på stickcaféet!

Jag gissar att det kommer att bli spännande :-)

Ha en trevlig helg.

teresa sa...

Eva, dina frågor är inte dumma, utan rara! Har du också haft diskbråck? Går det verkligen över av sig själv ibland? Jag har fortfarande ont, men lite mindre och ja, benet/foten domnar fortfaranmde men också lite mindre. Går det över utan operation, tror du? (det är väl det magnetröntgen ska visa).
Men igår körde jag bil igen o det gjorde förfärligt ont. Allt sittande gör ont... SKöt om dig o trevlig helg!

Anonym sa...

Oj, vilken fin present. Visst är det en kul grej det där med överraskningspresenter under året.

Agata sa...

Kalasfint! Hon kan hon, göken! Förstår att du är glad åt presenten. Fast nu fick jag lite prestationsångest inför mina PIF-presenter.

maria carlander sa...

Fina saker!
Och svar på frågan om armbanden -jepp, det är en hård armring under den mjuka stickningen. Om du vill titta på hur armbanden är gjorda kan du klicka på bilden.
Ha det gott!