måndag 21 januari 2008

Nu är jag tillbaks

Tillbaks och tillbaks , jag har ju varit här hela tiden, de är ju bara de att jag har haft två av tre barn hemma denna helgen + maken, då är de inte så lätt att komma till datorn, men nu kommer en liten rapport.

Sen har jag ju manglat lite, de börjar att bli plats i skåpen nu och fint.


Har gått med i en Kal, de är Handarbeta som har börjat med en vante, antingen en tummvante eller en torgvante, jag valde mönstret Anemoni Mittens av Eunny Jang, det ska bli roligt, har kommit strax över första tummen men de verkar som om jag måste riva upp den, den blir så stor, får se om några varv hur jag gör, lite tetigt eftersom jag redan rivit upp den en gång, men jag får se.


Håller på med tårna på mina Bavarina socks, så de närmar sej slutet .


Icarius , har jag också rivit upp, tyckte att de blev för glest så jag minskade storleken på stickorna, nu är de 2½ som gäller.


Tvåändsstickning går men inte fort, men de ska de inte göra, så de är okej.


Lägger in en bild på när de stormade förra året.

Ha de gott

9 kommentarer:

Unknown sa...

Det är något visst att mangla, när vi bodde i lägenhet för många år sen hade vi en gammal stenmangel. Kallmangeln vi har är inte riktigt samma sak. Men det är nostalgi att få sova på manglade lakan///Eldstickan ;o)

Anonym sa...

Åhh Icarus! "Alla" stickar den.. jag vill oxå! Vart får man tag i mönstret?
Jag älskar verkligen Kampes garn! Så mjukt, fastän det är ull. Och så billigt!!! //Sofia

Anonym sa...

Håller med om att manglade lakan är.. Själv hinner jag inte det just nu men när min svärmor hjälper mig ibland med att tvätta lakan vad lite plats dessa tar i skåpen och så skönt som sagt att krypa ner i. Ikväll blev det lite stickat på muddarna och snart stundar nya projekt....//Eva

Strumpstickan sa...

Fantastisk bild! Havet är vackert när det rör på sig:)

Efwa - Medea sa...

Anemoni Mittens är superfina. Har du köpt mönstret? Jag har funderat på det men jag har så många projekt på gång som får gå före.
Ha det bra!

Anonym sa...

Du är flitig med stickningarna, själv har jag kommit in i en velfas vet inte vad jag ska börja sticka härnäst. Har faktiskt inget UFO liggande heller som jag skulle kunna ta tag i, konstigt.

Anonym sa...

Är bilden från Grötvik? Tycker det ser så ut och minns att jag tittat på många stormar där...

Linda sa...

Vilket garn stickar du din Icarus i? Blir lite nyfiken eftersom jag själv ska göra en sådan i Malabrigo Lace och hade tänkt mig st 4, men det kanske blir alldeles tokigt...

Anonym sa...

:-) tackar tackar..