tisdag 15 januari 2008

Regn och rusk

Vilken tråkig dag, ute alltså , här inne är de okej, tjocka sockar på fötterna och mycket skoj att göra.


  • I dagarna har de börjats prata om att vi Stickare i halland ska starta en lokalförening till Sticka, de ska bli så skoj att träffa andra stickare och prata, de ska bli så skoj att få röster till alla ord jag läst. Ser fram emot dehär.


  • Så har jag fått en bakelse i en utlottning på en blogg, det är Pernilla på http://pennyshouse22.blogspot.com/ som har virkat och lottat ut, och jag vann, Tack Pernilla. Bild kommer senare.

  • En annan rolig sak Tipspromenad hos Stickamera, hon jobbar och sliter med oss Ullrika, tack för allt ditt jobb.

Stickmässigt är jag klar med Bella blå, och kommit en bit på Icarus.

Där en del till men de kommer senare, har ju lite att göra.

Ha de så gott så länge

11 kommentarer:

Tomtan sa...

Inte regn.... Men rusk... ;-(
Sjalen blir inte så dum, här blir det inget vettigt gjort.... BAra läser bloggar ;-)

Solsjö - Under en vind sa...

Oj vilket stickintresse, jag blir imponerad! Har inte stickat sedan skolslöjden....Ha en bra kväll!

Lyckofröken sa...

Ojojoj vilken förmåga du har att kunna hantera stickor med händerna. Jag har heller inte stickat sedan mellanstadiet, tråkigt nog. Det är svårt att komma igång...
Kram A

Metta sa...

Här är grått och trist i dag med och det är skönt att vara inomhus.

Så kul om ni startar en lokalförening i Halland. Är själv med i Hemstickorna i Norrköping och vi träffas varje torsdag och har verkligen skoj tillsammans.

Kul idé med tipspromenaden.
Din Icarus ser jättefin ut.
Ha det bra. /Margareta

Eleonor (Elle) sa...

hej på Dej ! Just nu när jag skulle skriva att solen skuiner här ... så gick den i moln ... men jag hoppas den tittar fram ien... allt blir så mycket lättare när den visar sej ... Du gör så himla mycket fint ...
men nu är jag stolt må Du tro ... har börjat o sticka enkla rutor av i första hand restgarner .. både roliga o jätteenkla.. Ha det gott, Kram!

Anonym sa...

Vilken fin bakelse du vann - en riktig gräddbakelse. Dammsugarna ser inte så dumma ut, dem heller.
Ha det så gott.

Sussry sa...

Du har fått en utmärkelse av mig. titta in på min blogg så får du se.
Kramis!

Anonym sa...

Tack för ditt meddelande (Ravelry) :-)

Här är det också tråkigt väder, bu-hu.

Icarus ser superfin ut. Jag blir sugen på att sticka en till...

Ha det bra.

Anonym sa...

Hej Eva! Kika in till mig så får du en grej. Må gott

Unknown sa...

Hej Eva! Jag blev inspirerad av dig så klart, därför så visade jag mitt "syskrin" ;o) Och du var nr tre att kommentera på min blog. Så då är det dig jag ska skicka Pay i t forward to. Vill du vara med så utmanar du tre blogare på din sida, samt skickar mig din adress?
eldstickan@live.se ///Eldstickan

Kristina sa...

Åh Icarus. Har äntligen bestämt mig för att börja sticka den. Problemet jag har är att jag har två garner som kan bli den. Frågan är vilket jag ska välja. Kan ju alltid sticka två =)Ha en bra dag.