söndag 13 januari 2008

Söndag

Idag är jag ensammen hemma, både "den lille" och Maken jobbar extra idag. Så jag och Tass har tagit de väldigt lungt, läste ut boken Livets aviga och räta Av Catrin Jacobs. Den var så där, halvbra inget rolkígt slut och inte direkt en stick bok, den som översatt boken stickar nog inte. Men helt okej ändå.


Så har jag börjat på Icarus, har längtat efter att få sticka de mönstret, men de har varit svårt att få tag på, men i går fick jag "låna" de , av Anna Puh , och satte igång omgående, som om jag inte hade nått att göra men den var efterlängtad. Tack Anna.

Var borta i går och gav bort mudden Bella röd och den blev varmt mottagen , skoj.


Hade ingen bra bild idag , men så kom jag på att Monica "Strumpstickan" frågade hur våra syskrin ser ut, och visade en bild på sitt skrin. Jag frågade min man vad jag skulle visa som syskrin, då sa han att jag kunde gå ut iträdgården och ta en bild på huset, hoppas han var ironisk. Men jag tog en bild på en del av mittskrivbord i arbetsrummet, rörigt, givetvis annars hade jag inte hittat där. Symaskinen fick min mamma när hon gifte sej 1956, fungerar okej för mej.

Ha de så gott så länge.

21 kommentarer:

Anonym sa...

Härlig röra, ser väldigt kreativt ur:)
Ha en fortsatt tevlig söndag.

Agneta sa...

Det är väl så det ska se ut hos en kreativ människa eller hur:-). Icarur är en sjal som verkligen skulle vilja göra också.

Susilull sa...

Ja, vilken härligt kreativ röra!!
Ungf så känns mitt garnlager just nu, det är utspritt över hela huset. Min man hittade ett garnnysta bland verktyg och skräp i ett "renoveringsrum" idag. Frågade; kan det här slängas?!
Svar; är du inte klok! Det är bara på rymmen lite!
Ha det bra!

Bland garnnystan och sytråd sa...

Härlig bild på "syskrinet"! Jag har mina syskrin på en hel del olika platser. Det känns som om de är som bakdegen - de bara jäser ut.
Monica

Anonym sa...

Hej Eva, jag läste på tidigare inlägg att du lovat skicka en länk om magic loop till Antfarm när du hittar den. Kan du skicka till mig också. Blev fascinerad utav tekniken. Du kan bara lägga det som en kommentar på min blogg.

Strumpstickan sa...

Vilken härlig röra och fin maskin:) Kul gubbe med humor har du också!

Strumpstickan sa...

Tack för tipset om livets aviga, jag kämpar och kämpar med läsningen eftersom den inte fanns i ljudbok och jag är bara i mitten så...

Anonym sa...

Jag kan bara instämma - vilken härlig röra! :) När jag läste de andras kommentarer fick jag känslan av att det nog är ungefär sådär de ser ut hos oss andera också.. (ser mig omkring i mitt "syskrin") Skönt att få lite bekräftelse att det inte är något konstigt med det ;)

LenaL sa...

Så spännande det låter med Icarus, har länge kikat på den men inte vågat, den ser klurig ut! Ser verkligen fram emot att få se din, när du kommit så långt att den låter sig fotograferas!

Klart du fixar fantastiska hemlispaket, det är faktiskt himla kul att grunna ut vad som kan glädja!

Vad gäller hartass-städning är det nog ett uttryck jag fått av min gamla skånskfödda svärmor. Hon städade ofta med "hartassen" = dammvippa = just som du sa, lite där det syns som mest och är mest akut. Lat är jag :-)!

Anonym sa...

Precis som hemma. Det vore underbart med ett eget hobbyrum. Min symaskin är från 1963. Funkar perfekt.

Britt-Marie sa...

Jag skrattade gott åt makens kommentar, måste erkänna att jag får liknande : ) jag förstår inte, förstår ingenting!
Kram

Anonym sa...

Tack för hjälpen, jag ska definitivt testa det.

Eva S sa...

Så härligt det ser ut.Snart är mitt rum lika snyggt!Det går knappt att komma in i "syskrinet".
Eva i Lund

Linda sa...

Välstädat och kreativt hör liksom inte ihop... :)

Sussry sa...

Håller med att det ska vara rörigt, då syns det ju att du håller på med något! ;-)

Ha en trevlig vecka!

Tomtan sa...

Tänk att ha ett eget hörn att sprida ut sej i!!!! Är riktigt avis... ;-)

Strumpstickan sa...

Du har fått en utmärkelse idag i min blogg för att du gör mig glad varje dag:)

teresa sa...

Hej igen, nu är jag på benen en stund!
Blir grymt avundsjuk på din textilhörna - den som hade en sådan.
Läste Caobs bok på sjukhuset men tröttnade eftrer några kapitel. Alldeles för lite stickning...
Ha det bra!

Soili sa...

Härligt syskrin du har.Håller fullkomligt med Agneta,

Unknown sa...

Hej Eva! Det roligamed boken är ju att affären finns på riktigt fortfarande. Även om jag håller med rent litterärt så är den inget vidare. Mne jag tänkar iaf besöka affären om jag besöker NY;o)///Eldstickan

Anonym sa...

oj, den bilden gillade jag... älskar ett skapande kaos - det ÄR inspiration tycker jag... gubben har det på sina ställen, men får jag ha det? nopp... numera finns inget där det ska vara, och jag kan snart inte göra något alls, suck... tex mina knappnålar har flytt - och de som las i handlarkorgen idag... ja, jag blev ivägsänd att inhandla påse att sända inom landet... kom hem och skulle skölja sjal IGEN och spänna ut... jaha, och var är knappnålarna? Ja, inte vet jag o inte gubben heller... om han betalat för dem vet han inte, kvittot är INTE sparat - för det kan han ändå inte läsa... ser inte vad det står där!!! Är jag kinkig? Kan jag väl aldrig tro, hrmpf...
Må så gott... värmländskan... kramis, ngn som undrar om hon ska sända sms till lanthandeln här och se om ungarnas polare slänger förbi med en STOR ask om de har... han har nämligen lanthandel här ;) och det kanske är enda sätter innan Leo Tass har tovat ihop/käkat upp sjalen och underlägget jag spänner upp det på är söndervässat av hans klor, suck pust o stön!!!