fredag 11 januari 2008

Idag

Detta håller jag på med idag,

Ett par strumpor ur Ultimate socks, stora och små flätor, roliga att sticka.

Ett par Bella till denna gången blir dom blå.

Andra socken av mina bästa strumpor, en massa flätor hela tiden, bara några varv i stöten.

Mellan sockarna gör jag några varv på spetssjalen från Victorian Lace Today.

Och titta på vad som kom på posten, mitt i januari , en trollslända, den kom flygande från Lina i Mitt Lusthus, hon bor här i krokarna, visst är den fin! Ha de gott idag.

16 kommentarer:

Susilull sa...

Oj, vad flitig du är, själv letar jag fortfarande efter inspiration...
Underbara pulsvärmare du har gjort!!

Ha det bra!

Nina BF sa...

Himmelen vad du hinner med mycket! Jättesnyggt sockmönster det där med spets!

maria carlander sa...

Oj, mycket snyggt på dina stickor...
Gillar särskilt sockskaften på översta bilden -trodde att det var muddar och blev helt kär i dem! Vart har du hittat mönstret?

Metta sa...

Så duktig du är. Ibland är det roligt att ha flera saker på gång samtidigt, framförallt om man håller på med litet komplicerade projekt. Sockorna ser jättefina ut.
Trevligt med en trollslända så här mitt i vintern.
Ha en bra helg. /Margareta

Sussry sa...

Oj vad mycket du hinner med att göra, jag blir alldeles matt av att se det :-).
Coola strumpor med flätor.

Sköt om dig, raring!

Britt-Marie sa...

Såååå mycket läckert!

Hur hinner du? Allt väl med Tass?

Anonym sa...

Jag gillade dom blå sockorna. Supersnygga!!

Anonym sa...

Vad pysslig du är. Själv håller jag på med ett julbroderi. Ska snart lägga undan det för att ta fram till hösten igen, man är som lite less tomtar just nu. Har fått beställning på två handdukar som jag måste ta och fixa istället. Trevlig helg!

Anna sa...

Du är så duktig att sticka! Monkey-sockorna har jag också tänkt göra någon gång. Hur svårt är det att sticka med magic loop? Det vore kul att testa.

Dödergök sa...

Vad mycket fint du har på gång!
Efter som jag själv är inne i en grym sockstickarperiod så föll mina ögon lite extra på dina sockor. Väldigt snyggt.

Åsa sa...

Så mycket fint du har på gång. Sockarna med flätor ser jättefina ut. Kram Åsa

Anonym sa...

Åhh, vilka godsaker. Vad produktiv du är.

Muddarna ser jättefina ut, men det gör det andra också! :-)

Ja, vi kan kanske byta män. Jag skulle behöva någon som kan flyta på vattnet, för det kan inte Peter :-) Själv är jag som en flytkork :-)

Ha en trevlig helg. Hälsa Tass.

Strumpstickan sa...

Häftig trollslända! Och så mycket fina projekt du har på gång:)

Anonym sa...

Åh, så fin, jag tycker mycket om trollsländor, här kan du se en broderad sådan. http://app.blogg.se/index.bd?fa=article.edit&ar_id=5582222

Anonym sa...

Åhh, kanske din man kan stretcha? (Stavas det så). Peter är stel som en planka. Har boxats, så han är lite krumryggad :-)

Såg att Hemlis 3 startar snart. Ska du gå med denna gång?

Ha en trevlig lördag!

Boel sa...

Så inspirerande inlägg! Jag känner direkt hur lusten att sticka kommer =). Tack för mönster!! jag ska leta i garngömmorna när vantarna jag håller på med är klara.
Hoppas du har en skön helg!