måndag 20 oktober 2008

Sen sist

Ja de har varit lite tyst här, håller nämlignen på att sy....... ja sy, var ju tvungen, stickade en kasse / väska som jag tovade, den blev bra, men de behövdes mer, så nu har jag sytt ett foder med lite fack och fickor. Väskan är tredelad, tog bilden lite uppifrån för man skulle se hur den är gjord.

Stickade ett rör som är vikt och mellan rören gjorde jag en ficka till, svårt att förklara i ord, men så här är resultatet.

Tovad i 60 grader , broderat en liten blomma, så har jag gjort foder.
Garnet är Kampes tvåtrådiga, tycker de tovade sej väldigt bra, får se om jag vågar mej på de igen =)


Tass då, jo hon är så glad och lycklig och TRÖTT nu, hon har varit i skogen och gått långt, både med och utan koppel och hon njuter.
När vi kom ut iskogen i helgen och jag sa åt henne att hon fick springa så såg man hur hon sken upp, och så var hon iväg.

De är skönt att de är över nu, nu tar vi de bara lite lungt så hon inte ska knäcka sej medesamma.

Dumma huggorm = (


Jag har börjat att fundera på vad jag ska ta med mej till Sundsvall, vill ju ha med rätt garn och stickor med, men jag kan ju inte ta med hur mycket som helst, vilka problem jag har :-)


Ha de så gott så länge.

Eva.

13 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilken fin väska. Det blir ofta så bra med foder till tovade väskor. Har du tovar axelremmen också?

Vad härlig att Tass för springa igen. Och nu dröjer det väl innan det är ormsäsong igen, för nu har de väl ändå gått i dvala? Jag brukar vara lite rädd för att bli ormbiten då man går och plockar i bärrisen på sommaren.

Anonym sa...

Vilken underbar väska! Jag måste försöka mig på något sådant.
Kramis

Monica Hansen sa...

Fina Tass-tjejen!

Ska du på syfestivalen? Kul!

Anonym sa...

vilken läcker väska du gjort. den gillar jag :-)

Cilla-Pilla sa...

Hej Eva! Kul att Tass är pigg igen! Har ni vägarna förbi Martin Luther kan ni ju ta och skälla lite på mej. Du kanske inte ska ta med dej FÖR mycket garn - det finns ju en viss "risk" att du hittar en massa fint på syfestivalen ;-)
Ha det så gott!
Cilla

Susanne sa...

Wow vilken väska....en riktig "höstväska". Var stolt över den.

Anna sa...

jättefin väska, och det ser helt underbart ut med en skogspromenad.

teresa sa...

Skönt med långpromenad, både för matte o hund.
Jättefin väska.

Anonym sa...

Aha, äntligen får man läsa igen! Adressen finns nu här igen, tjoho...
Hm, hoppas att Tass håller sig i skinnet nu då också, samt tar det lugnt. Inte alltid man kan lita på de små djuren ;)
Skön och härligt grön väska du!!!Gillade den...
Må så grankott...

Susilull sa...

Fiffig väska, tror jag förstår hur du gjort. Snygga färger oxå!

Stickorren sa...

En sån snygg väska! Mycket smart ide! Det blir ju en del stickat i Sundsvall så ta med lagom mängd, sen får vi se vad Ulla har hittat på också. Syns på lördag.

Britt-Marie sa...

Vilken häftig väska, den kommer du nog ha mycket nytta av.

Snygg och dessutom funktionell, perfekt.

Så läckra vantar du stickat nu igen och din sjal är lika läcker. Kul att få se "gamla" stickningar också.

Kramar i massor till er

Anonym sa...

Snygg väska! :)