torsdag 2 oktober 2008

Lite skörd

I dag har jag varit ute och skördat lite tomater och några chili, vet inte riktigt vad jag ska göra med dom, men ska söka lite på nätet och se om jag kan få några ideer.
De kommer att bli mer tomater om några dagar så de tål att tänka på vad jag ska göra med dom.
Det är skoj att kunna skörda egna tomater, första året med eget växthus =)




Ha börjat på Mystic Earth, börjat i två olika garner , kan inte bestämma vilket jag ska använda, de är ett tjockar Kauni garn och ett sockgarn som jag provar med, de blir bra vilket som, men jag får väl fundera lite på de med =) .
Men jag tänker göra den smalare varianten, känns inte riktig mej att göra den rektangulära.


Ha de bra idag.


Eva.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad härliga grönsaker. Mums... :-)

Vad skönt att Tass börjar bli bättre. Hoppas att hon kan hålla sig lugn.

Vad spännande att se hur din sjal blir... väntar... :-)Och vilket av garnerna du kommer att fortsätta med, kanske båda?

teresa sa...

Vilken härligt aptitretande bild, speciellt för en vegetarian.
Vad fina de gula muddarna blev (längre ner på bloggen).
Hoppas det är bättre med lille Tass!

Boel sa...

Så härligt med egna grönsaker!!

Hoppas du och Tass (och resten av familjen) får en skön helg!

Boel

Anna sa...

det är ju helt underbart att plocka egna frukter och grönsaker...vart och klappat trevliga garner i Madebyme i Halmstad idag...tack att jag hittade denna butik...

Tomtan sa...

Mums!!!!! //eva

Susilull sa...

Den skörden var inte så liten tycker jag!! Härlig bild!