fredag 16 maj 2008

Tack för...

Tack för alla svar om min växt, de är alldeles säkert en sorkablomma, de namnet gillar jag, eller allium som är det fina namnet.

Men visst är de konstigt, har ju bott i de här huset sen 86, och tycker att jag borde ha koll på min växter, men inte då, de hoppar upp nått ur marken som jag inte har en aning om. Fantastiskt.



Stickningen går vidare har gjort klart lin koftan en gång, blockat och rivit upp ärmarna,(känns de igen) vill allt ha lite längre än mönstret.
Den är snart klar igen.

Jag är nästan klar med bakstycket på Alpakakoftan, har gjort två veck, jag gillar den, ytan blir så mysig.

Mia stickar samma kofta som jag , vi försöker att hjälpa varandra så gott de går, vi har en liten minikal.



I morgon åker familjen minus mej till Göteborg för att springa Göteborgsvarvet, de är en halvmara som går igenom centrala Gbg.

De är Maken, Den lille med flickvän och Tösen med kompis som ska springa, så då finns de inte plats för mej i bilen annars brukar jag vara med och hålla reda på väskor nycklar och annat viktigt.

Lite trist men de är bara att gilla läget, Tass och jag får väl hitta på nått här hemma.
Ha en riktigt trevlig helg på er alla.
Eva.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att helgen blir trevlig utan sällskap.

Vad fin koftan blir.

Spännande att ha en egen trädgård, där man inte vet vad som tittar fram.

Ha en trevlig helg.

teresa sa...

Mini-Kal, men det är väl underbart! Vad fin koftan blir, ska bli kul att se färdig.
ha en skön, ensam dag!!(du har ju Tass!!)

Strumpstickan sa...

Koftan blir jättesnygg!

miaring sa...

Men visst är koftan snygg! Kanske inte den allra roligaste stickningen med bara räta varv men det händer ju lite vid garnbytena och vecken. Jag stickar vecken enligt ditt tips - att kroka fast tråden runt nästa maska och det blir väldigt bra. Var hos Helylle och köpte till en nyans grå - är det inca du stickar den i eller Drops alpackan?