tisdag 27 maj 2008

Äntligen

Nu var de längesedan jag fick visa att jag gjort något klart, har ju rivit upp mer än jag stickat på sistone.


Men i dag gjorde jag färdigt mina Djangosockar, de har verkligen varit en följetong, tar alltid lång tid för mej att göra färdigt socka nr två, men detta måste vara nytt rekord.


Men nu är den klar iallafall. Gillar verkligen mönstret.




Tack Garntrollet och Åsa , dom har både gett mej utmärkelsen "Kreativ blogg" jag tackar och bockar för de, men känner mej inte kreativ just nu.

Jag tänker skicka utmärkelsen vidare till några som jag uppskattar, förutom Garntrollet och Åsa.

Jag vill ge de till

Anna

Dödergök

Snigelmamman

Helena

Petra

Tycker att de finns många som är värda utmärkelsen, men dessa fem är speciella.



Sen har jag blivit utmanad av Lenis , jag är inte så jätteglad i utmaningar , men jag gör den, men skickar inte den vidare, den som vill kan ju berätta lite om sej själv istället.



Tre namn jag går under:
Mamma och Eva, tror inte de finns några andra namn på mej, förutom Eva i Halmstad då , de finns faktiskt en del som har tilltalat mej så när jag varit på stickcafe.



Tre saker som skrämmer mig:
Att något ska hända mina barn, samtidigt som jag skrev de här gick strömmen i halva Halmstad, då märker man hur känsligt samhället är utan ström, så de vill jag inte ska hända mer.



Tre saker som jag har på mig:
Tröja , kjol och underkläder.



Tre sanningar:
Jag är envis, tänker mycket och kan inte ha händerna stilla.



Tre saker jag verkligen vill ha:
En trygg framtid, man blir lite fundersam emellanåt, antar att de är spår av strömavbrottet.

Jag utmanar ingen annan, men jag uppmanar den som vill att svara.



Sen kom de ett litet paket på posten, de var ju i November som de var mycket med PIF på bloggarna, jag var inne hos Tina .
Idag var de helt bortglömt, men de var kanske de som var meningen, de var ju inom 365 dagar.

I varje fall, nu har jag en skyddsängel, en riktigt vacker en också.

Tack Tina den är så söt och så proffsig.



Så är de här hos mej idag, fortsätter med mina stickningar , de är drygt men jag ska bli klar med min kofta, snart är jag tillbaks på de stället där jag rev upp allt.

Ha de så gott på er alla, jag går ut och sätter mej i solen en stund.

Eva.

13 kommentarer:

Helena sa...

Tack så mycket för den fina utmärkelsen, känner mig väldigt hedrad!
Är inne på samma linje som dig- sticka 4 varv dra upp 5 suck. Tappar bort mig hela tiden på ML sjalen, men har gett mig tusan på att fixa den. Har bilden av din i huvudet som en liten morot när det känns alltför hopplöst. Ha det så härligt i solen, själv ska jag sätta mig inne och jobba till 23.30 ikväll.

Nettan sa...

Åh, dom är riktigt fina sockarna. Himla fin sida du har.

Sömsmånen sa...

Gulledej Eva! Så rart att tänka på mig - och vilket sällskap, sen!
Skönt att veta att du nu har en skyddsängel också... kanske skyddar den även Sverige i EM? ; )

Kram /Anna

Susilull sa...

Du har fått en utmärkelse av mej också! Tycker du är jätteduktig och JAG tycker du blir klar med jättemycket saker - hela tiden!!

Kram på dej!

Anonym sa...

Tack snälla Eva, så glad jag blir. Inte är jag väl mer kreativ än någon annan. Nu ska jag stolt fundera på vilka jag ska skicka vidare till.

teresa sa...

Jag bryr mig inte om att du redan fått typ 1000 utmärkelser, du får ÄNDÅ en av mig, för du är bland det mest kreativa jag stött på! Fina sockor men kanske lite varma just nu...?

Anonym sa...

Åh, vilka fina strumpor.

Och vilken fin skyddsängel!

Hoppas att det fina vädret håller i sig till helgen... men det ser lovande ut :-)

Strumpstickan sa...

Gosesockar:)

Monika sa...

WOOW!

Du är verkligen värstaste proffset på att sticka! :o) Himmel vilka vackra sockar! Tror det är dom finaste jag sett!

Stort grattis också till utmärkelsen. Den är ju det ju en självklarhet att DU ska ha! :o)

Hoppas du får en underbar dag och att solen skiner generöst på dej!

Kramar från

Monika

Anonym sa...

Vilket proffs du är! Så imponerad jag blir.
Sockarna är väldigt fina, synd att använda, de skulle jag hänga upp på väggen.
Jag blir glad om jag lyckas tillverka en halsduk i aviga och räta, haha!
Ha det bra!

petra.m sa...

Hej Eva och tusen tack för den fina utmärkelsen:)Jag tycker du är så kreativ och aktiv att jag kan känna mig som en slöfock:)
Ja det var så roligt att Kicki var här! Jag tror ni hade varit tillsammans på Grötö va?! Det är verkligen underbart med alla supertrevliga bloggare runt om i Sverige!!
Kram o tack igen!! Petra

Anonym sa...

Blunda! Nu har du fått två utmärkelser:-)

Anonym sa...

Tack snälla Eva för utmärkelsen. Blev väldigt förvånade. Igår träffade jag din kompis Kicki från Falkenberg, jättetrevlig!