onsdag 10 november 2010

Nytt golv =)




I dag har vi haft hantverkare i huset,
golvet i vårt nya sovrum ska slipas och Förste golvsliparen hade tid i dag.

Golvet innan slipning, ful rand och fin hund =)


Golvet slipat och oljat men inte polerat.


De blir så fint, parketten har varit under en ful plastmatta
(de är därför de är en rand mitt på , en klisterremsa) i 20 år.

De är nästan så man skäms när de finns ett så vackert golv under.



Stickar gör jag också men inte så fort, åkte fram och tillbaks till Stockholm, maken vid ratten men inte en enda maska stickad.

De var så mörkt och mönstret för svårt, illa planerat.

Besökte mässan i Älvsjö, de var ett himmelrike för en garntokig.
=)



Men nu har jag startat en ny sjalstickning,
de blir Andreassjal igen,
gillar de mönstret.

Denna gången stickar jag i Malabrigo sock i vinrött och i mitt finaste garn,
de finaste garnet är ett garn som Garntrollet spunnit alldeles själv,
de är så fint i härliga färger,
jag njuter verkligen av att sticka i de.

TACK igen för den fina härvan.


Har bara börjat med ränderna så de syns inte så mycket ännu ,
men de kommer förhoppningsvis en bättre bild senare.


I kväll är de stickcafe i stan,
får se om jag klarar av att gå dit,
de vore skoj med lite sticksällskap.

I går var de Online cafe igen,
det är verkligen ett trevligt sätt att sticka ihop.
Tack Lisa.


Nu ska jag gå upp och titta på golvet igen
=)

Må gott på er alla
EVA


14 kommentarer:

Maria sa...

Åh vad fin din Andreasshawl kommer att bli! Det var en fantastiskt fin färgkombination!

Ulrika sa...

Åh vilket vackert golv!! Så roligt att det får komma fram!

Och vovven är lika ljuvlig som vanligt. :-)

mary-ann sa...

vilket vackert golv...och vilken underbar sjal du stickar på :)
visst var det riktigt roligt i Älvsjö? man går ju bananas av allt garn och annat småplock :p

Garntrollet sa...

Vad fint golvet blev (även om det inte är lackat än). Djupet i träet kommer verkligen fram. Och Tass är bedårande som vanligt.

Mycket fin färg-combo, på sjalen, ovanlig med fin. Stickar du den största varianten eller än större än så?

Cicki sa...

Vilket otroligt vackert golv. Tur att det äntligen fått komma fram.

Helena sa...

Så fint golvet blev, vilket vackert mönster. Sjalen ser också fin ut, lyser upp i novembermörkret.

Eva Hudin sa...

Jättefint golv! Här är det plast jag går på, plats på betongplatta, kallt och dragigt. Ville ha parkett, men bostadsbolaget sa nej på grund av risk för fuktskador. En så fin sjal du gör. Låter trevligt med stickcafé, hopps vi snart kan träffas och sticka tillsammans.

Rosenvante sa...

Oj det var väl tur att ni fick bort plastmattan och fick fram det där underbara golvet.

myzpyz sa...

va bra att golvet fick upprättelse :) Tass är juh för söt!
synd att jag inte visste att du skulle på mässan, jag var juh där alla dagarna... hade vart kul att ses!
underbar sjal!
ha det bäst, kraMyz

Sussry sa...

Så fint golvet blev.
Sjalen ser underbart vacker ut.

teresa sa...

vackra golv o vackra sockor i förra inlägget. Sockorna matchar golven...

Sunna sa...

vilket vackert golv, sjalen ska jag nog titta lite närmare på, tack för tipset

Eva S sa...

Kikar in och vill önska dig en fin helg.

Annelie sa...

Vad roligt att du vill följa min blogg, givetvis följer jag din också! Sjalen ser ut att bli helt underbar, älskar den röda färgen!