tisdag 30 november 2010

Bytt är bytt



Tänkte bara visa lite.

Sonens flickvän har ju en liten hund,
liten och liten en rätt så stor hund.
Han heter Bagherra , Baggis,
väldigt bra uppfostrad och väldigt lydig.

Till julklapp till Baggis så tänkte sonen köpa en go kudde som han kan ha att sova på,
han är ju så duktig ,
hoppar inte upp i soffor eller sängar,
så en go kudde ska han få.


Vi sonen och jag gick igenom mina förråd och hittade lite smått och gott så vi fick ihop en väldigt fin , mjuk och go kudde till Baggis.

Hela Fredagkväll låg han och gosade på kudden, provsov .


På lördagen kom vi ner och fick se de här,
jag vet att de är en dålig bild,
men jag fick bara en chans,
Tass var snabbt upp då jag tryckte på on-knappen men Baggis är ju kvar.



Tass har tagit Baggis fina kudde ,
då resonerade nog Baggis som så,
att då får han vara i soffan för där brukar ju Tass ligga.

Bytt är bytt eller nått sånt.


Han försöker göra sej riktigt liten.
men man kan ju inte bli så värst arg, eller ........



Nu är de stickning online,
ska bara tända i kaminen och brygga lite te,
sticket ligger färdigt och väntar.


Må så gott på er
Eva

24 kommentarer:

Eva S sa...

Härliga bilder!

Sunna sa...

underbart, det där känner man igen

Paradiset Kaos sa...

Både gubben och jag fick ett hjärtligt skratt. Härligt med djur, de är där man minst anar det.
Gubben satte upp hyllor i ett rum igår och ikväll när han kom in och började plocka där inne igen så fick han se yngsta katten sitta på den ena hyllan och se ut som att den var gjord bara för henne.

Manduzana stickar sa...

Hihi, vad sött. Han var inte dum, han!

Cicki sa...

De är som de är de små/stora liven....:-)

Sinchen sa...

Fin hund :)
Sinchen

Sussry sa...

Ja se hundar!

Sussry sa...

Ja se hundar!

Rosenvante sa...

:)
Vilka filurer

Sanne sa...

Det är klart att om någon tar hans sovplats så måste han ju ligga någon annanstans...Hundar är roliga ibland.

Mia stickar sa...

Visst måste Baggis få provligga Tass liggplats! Jo det brukar vara svårt att bli arg.......

mary-ann sa...

dom kan dom där små liven :)) våran brukar inte sova i soffan när vi inte är hemma men försöker "smyga" upp när matte sitter i soffan :p

Unknown sa...

Rolig berättelse och vilken min på både Tass och Baggis. Om allt funkar så ses vi på lördag. Ha det gott. /Stickfantomen

Eva sa...

Kan inte annat än le åt det hela,man ser faktiskt att "bagge" skäms å vet att han är nånstans där han inte brukar få vara,nämligen i soffan och lilla Tazz som ser sååå oskyldig ut...hahahaha!
Inte kan man bli arg på såna godingar!

Eva Hudin sa...

Härliga bilder! Härligt med djur!
Ha det gott, hälsar Eva i Falkenberg

Karin sa...

*gilla!!!*

Garntrollet sa...

Vad fina de är! Det är konstigt med djur (i alla fall katter...). Vi köper mysiga och gosiga (i alla fall vad vi tycker) sovpåsar och bäddar, men ändå verkar en köksstol vid elementet eller soffan vara favoritplatserna! Eller att knöla in sig mellan täcket och en filt i sängen, på natten.

Ha en fin helg. Det är kallt här!!!

lotta sa...

min busiga pojk.... Jag hade blivit arg om jag kommit på honom, men nu är det bara roligt, snacka om att ta chansen :)

Susilull sa...

Smarta hundar! Och Tass måste ju visa vem som bestämmer i huset, hihi!

Tack för din goa kommentar och din omtanke ang. min pappa!

Kram och Ha en skön helg!!

Helena sa...

Så skönt dom har det, och säkert nöjda bägge två.

Annika sa...

Så gulligt!

Samtal från min trädgård sa...

Åh jisses vad jag skrattade! Klart man måste göra tvärtom om damen tar ens plats!

Garntrollet sa...

Du har fått en award av mig, finns att hämta på min blogg.

Ha en trevlig helg.

Birgitta sa...

Hej! Vad roligt att du vill vara med i min utlottning. Fina sockar du stickat. De ser så sköna ut.
Kram Birgitta