torsdag 25 november 2010

Favoritsockar




Tänkte visa upp mina nya sockar dom blev klara i morse.
Garnet är Admiral från Schoppel Wolle köpt på Stickmässan i Älvsjö av Nysta

Jag gillar verkligen de garnet,
det är samma som deras Zauberball men enfärgat.

Mönstret är Nemesis från Knitty
Jag gillar de mönstret,
den sitter så bra på foten,
rekommenderas verkligen.




Tass har hjälp till som vanligt med att fotograferingen,
så fort jag trycker på on-knappen på kameran så kommer hon springande.
Hon är en riktig linslus.




I kväll börjar vi och flytta in i de nya sovrummet,
de ska bli så skoj,
hoppas att vi kommer att sova bättre i det.

De gamla sovrummet har nio rutor och de nya har bara två så de kommer att bli mycket lättare att mörklägga där inne.

När sen allt kommit in där så är de dags för mej att flytta in i mitt nya arbetsrum........
=)

I helgen så blir huset fullt här.
Tass får besök av sin kompis Baghera och sonen får besök av sin flickvän,
Dottern kommer också hem en sväng från Stockholm
(de är bra att hennes arbetes huvudkontor ligger i Halmstad,
mycket möte = mycket tid hemma hos Mamma och Pappa)

Skoj.

Nu är de dags att äta vår favoritsoppa,
kikärtssoppa.
Gott

Må så bra på er.
Eva.

27 kommentarer:

Maria i Falkenberg sa...

Fina sockar! Tror du att jag fattar mönstret?
Ha det så gott med familjen i helgen!

Dödergök sa...

Åååå vilka fina strumpor! Jag bara måste sticka ett par jag med när jag nu får tid igen.

mary-ann sa...

jättefina strumpor :)) och söt liten vovve :p

Metta sa...

Superfina sockor! Finns på min önskelista att sticka när handen har läkt.
Tass är söt som vanligt.

Önskar dig en trevlig advent med familjen!

Manduzana stickar sa...

vilka fina sockar :)

Alexandra sa...

Härliga sockar! har 2 nystan Admiral, ett i samma grön som du har stickat i (tror jag) & ett lila. Funderar på Andrea´s shawl men nu när jag ser dina sockar kanske jag ska tänka om. Sparar länken till Knitty, tack för tips! Smaklig måltid =)

Rosenvante sa...

Vilka härliga sockar. Var glad att Tass är en linslus och att hon fastnar på bilden. Ines tittar alltid bort, vill inte vara med på bild och så är hon så svår att få bra bilder på också, svart som hon är.
Härligt att få hem så många, då blir det mys i stugan då.

Pärlmudden sa...

Fina sockar, och fin Tass!
Ha det gott!
KRAM KRAM

StickLena =KnitLena sa...

Bra att du valt enfärgat garn. Ytmönster kommer sällan till sin rätt i självrandande garn, tycker i alla fall jag. Kul att din vovve är linslus, sådan var min älskade avlidna katta ocksa. Posera framför kameran gjorde hon mer än gärna. Tur de för annars hade jag väl haft mindre bilder att trösta mig med.
Kram Lena

Anna sa...

Oj oj oj, så otroligt vackra strumpor!!!!

Pernilla sa...

Jag tyckte också att Nemesis var jätteroliga att sticka. Dina är så fina. De blir nog bäst i enfärgat garn. Jag kanske ska frångå mina principer och göra samma mönster 2 gånger.

Gitte sa...

Verkligen mycket trevligt strumpor. Önskar dig en trevlig helg.

Vänliga hälsningar,
Gitte

Bland nystan o papper sa...

Jättefina!
Blir sugen på att sticka dem.

Garntrollet sa...

Supersnygga!

Ha en trevlig helg och en härlig
1:a advent!

rosalia sa...

Pretty socks! Perfect!

Anna sa...

Otroligt vackra sockar!! De åker på min "att sticka" lista :)

Eva S sa...

Inte svårt förstå att detta är en favoritsocka. Helfina. Önskar dig en fin första advent.

Susilull sa...

Snygga sockor! Det syns verkligen att dom sitter bra på foten!

Mysigt med "hela huset fullt"!
Och roligt att få nytt sovrum och arbetsrum! Här renoveras det också för fullt, skall bli härligt när stöket är över!

Ha en skön 1:a adventssöndag!

Eva sa...

supersnygg färg på lika snygga sockar !
Hoppas du fått sova gott i nya sovrummet....Tazz är för söööööt!

sinneskatten sa...

Men vad fina sockor! problemet är att det finns alldeles för många mönster som man bara vill göra, och just det du har stickat är ett sånt.

Sussry sa...

Super snygga sockar och gulliga gulliga Tass, blir så glad av att se henne.
Många kramar!

sunpan sa...

Nemesis är verkligen supersnygga!! Jag ska teta ett par bara julmarknaderna är över..

Anonym sa...

Åh vilka snygga sockor! Såg riktigt mysiga ut:)

Lotta i S-vall sa...

Men rackarns vikka fina sockar :)
Varför ska alltid allt jätte fint komma från engelska mönster ;(

Ha de bäst

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ sa...

Wow vilka strumpor! Ser svårt ut med alla mönster men det kanske det inte är :)

Fin matta har du i bakgrunden också OCH fin hund ;)

Kul att du ville vara med i min tävling!

lilian sa...

Den söta lilla Tass - vad är hon för ras? Jag letar hund och vill ha nogåt åt det hållet. Villdu berätta lite mer?
lilian

Rät&Avig sa...

Oootroligt vackert mönster! Sätter jag upp på min "att göra-lista" :o)
/Ann-Britt