måndag 24 augusti 2009

Min Vm kofta

En höjdare från Gotland



Jag blev ju klar med min Vm sjal fortare än jag trodde så jag ställde raskt upp i grenen mångkamp också, de innebär att man gör klar några Ufo som man har liggande, jag valde att sticka klart en kofta i Soft silk som har legat bortglömd ett tag, glömd och glömd, garnet tog slut, de syns på de färdiga resultatet, nytt garn från 15 cm på framstycket.

Men jag gillar de, har virkat runt hela koftan med fasta maskor för att få lite stadga i den och de fungerar bra än så länge.



Hade tänkt göra klart några sockar också, men.........................

I lördags var jag inne i stan för att köpa nya nr av Hemslöjden, en bloggare som jag läser och njuter av fanns med i den ( Dödergök )
Tycker allt att de var en bra tidning, har inte sett den tidigare.

I den fann ett mönster på en mössa som maken ville ha, så under friidrotten i lördags och söndags så gjorde jag klart den, varm och go blev den också.


I dag ska Tass och jag på RALLY*LYDNAD , de låter de =)
Känner att vi behöver lite lydnad både hon OCH jag.
Återkommer med Rapport senare.


Ha de gott.
Eva.

8 kommentarer:

Susilull sa...

oj, så flitig du varit. Jag var inte ens med på VM, och i år har jag knappt ens hunnit titta på tävlingarna, tråkigt.
Men kul att se alla dina fina alster, och lyckost som har en sån trogen fotomodell!!
Lika roligt varje gång att se Tass fotomodella med dina stickade saker!

Ha det bra!

Monica Hansen sa...

Hahaha.. jag älskar dina höjdarbilder! Lycka till med kursen:)

Monika sa...

Hoppas din sommar varit toppen :o)

Tass är ju bara hur charmig som helst! Ser ut att vara en glad och livfull liten krabat.

Din kofta är ju helt enkelt fantastisk! Hur gör du??!!! ;o)


Må så gott!

Kram

Monika

Mia stickar sa...

Ja Tass är som alltid en topprnmodell i alla dess bemärkelser! Hon klär verkligen i mössan. Sen kan man tro du gått kurs i rally-stickning! Oj vad duktig du varit och så fina dina alster!

Unknown sa...

Hon är ju för härlig lilla Tass "toppensnäckan". Väl tränad och ni har nog kul tillsammans på kurserna. Ja det var minsann fart på stickorna sportivt så det förslår och mössan blev snygg. Och snart drar finnkampen igång.

Eva S sa...

Tass passar ju bra i mössan! Och din kofta är ju jättesnygg!
Hoppas att vi ses på lördag-söndag i Götet under Finnkampen.
Kram
Eva

Rosenvante sa...

Kan bara hålla med alla andra. Hoppas du och Tass trivs med kursen, verkar väldigt kul och trevligt. Du får berätta sen vad du tycker om den.

Eva sa...

snygg kofta och mössa.
Har letat efter den tidningen i Östersund men ingenstans fanns den
får väl försöka hitta den på annat vis.
Tass är en snygging och det verkar på bilderna som han tog fram sitt lekhumör...Ler !

Ha det gott !