måndag 31 augusti 2009

Finnkampsstickning Live =)




De var hur skoj som helst.

Att vara på Finnkampen alltså, de hände nått hela tiden, helt plötsligt så klappades de på läktaren, då gick huvet runt på mej och jag försökte hitta rätt svensk att heja på.

Stickades gjordes de också, gjorde klart första vanten av de gröna Zauberball 1660, använder ett mönster av Johanna Wallin ur boken sticka småvarmt.
Hon använder sej av säkerhetsnålar när hon maskar av för tumme och fingrarna,men jag tänkte använda mej av en tråd som jag "alltid" gör och har gjort, men jag ångrade mej och provade med fästenålar och de är ju genialt =) mycke lättare så här.
Tycker att vantarna blir roliga , hade först tänkt att göra båda vantarn lika men insåg rätt snabbt att de kommer inte att gå, garnet heter ju Crazy av nån anledning =)



Jag vägde första vanten och den väger 25 gram hoppas att jag kan hålla de på nästa också, de vore ju inte helt fel att få ihop två par vantar av ett nystan.
År de nån som vet? går de mer garn till fingervantar eller mer till tummvantar??

I morgon ska jag på liten turné och sticka lite, ska bli skoj.


Har ni sett vad Lisa fixar för roligt för oss smågalna stickerskor , en utmaning som heter duga, ska bli så skoj , jag funderar på Quickstep =) men de finns andra troliga också.

Hoppas att vi blir många som ställer upp.


Måste bara visa vad jag har i trädgården, i går var de tre sådana här underverk på plantan. Helt fantastiska.


HA de gott
Eva.

11 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Kollade efter dig på tvn, men såg bara Kronprinsessan Victoria....
Visst är det kul med friidrott live?!?! Man hejjar och vrålar o klappar händerna. Fattar inte hur du hade tid att sticka... ;)
Ha en bra dag!
KRAM

Sunna sa...

jag föll som en fura , vilket garn på vantarna, helt underbart

Fríða sa...

hej Eva! jag har läst med här en tid, men inte kommenterat förr. så fina dina vantar kommer att bli! och du måste ha sett/mött min väninna Eva från Lund, hon satt också och stickade till Finnkampen igår.
hälsningar från Island
Frida

Garntrollet sa...

Jag såg också "bara" Vickan och Vänsterpartisten som är landshövding :-)

Vilka fina vantar. Hmm... jag har funderat på att testa det garnet, kanske stickar jag fingervantar till Peter i julklapp...

Passionsblommor (eller kristikorsblomma, som min mamma säger) är så fina! Det var den första krukväxt jag köpte då jag fick min första lägenhet, förstahandskontrakt!

Efwa - Medea sa...

Passifloran är ljuvlig. Hoppas att min överlever hettan nu när vi är i Sverige. Har du den planterad ute eller i kruka?
Vantarna blir ljuvliga.

Rosenvante sa...

Det lät ju helkul. vantarna blir super och vilken blomma. Trodde de bara var för innebruk, men man lär så länge man lever.

Susilull sa...

Så kul med Finnkampsstickning "på riktigt"!

Och wow vilka passionsblommor!

Eva S sa...

härliga vantar och en så fin blomma!!
Må gott

Anonym sa...

Vantarna blir ett par äkta mumsbitar. Tänk vad härligt och modigt med ett par som är olika. Nu vill jag också sticka såna.

LenaL sa...

Så jätteläckra vantarna blir!

Visst verkar det helgalet jättekul med Lisas utmaning. Ska bli väldigt spännande att se vad hon hittar på.

Ha det så jättegott!

Eva S sa...

Det var lite långt bort från mig.....Jag satt lite högre upp och mitt emot. Men där du satt hade vi platser under EM 2006.
Vi ses kanske i Götet om 2 år?
Kram
Eva i Lund