onsdag 19 augusti 2009

Hemma och allt väl =)

Gotland en riktig höjdare


Nu har vi haft en helt underbar semester på Gotland, bott bra, haft de gott ,ätit gott och allt har gått bra =)


Var ju lite osäker efter den snöpliga semester starten.

Vi har bott på ett gästis strax norr om Visby, ett litet ställe 8 rum bara så vi har varit ompysslade, frukost i solen 7 dar i rad =) härligt.

Klarat oss undan allt regn, nästan, de var bara en dag när vi var på väg hem från Fårö vi hade precis gått runt Blå lagunen när de kom några droppar.
Vi har varit över hela ön, sett mycket men de finns så mycket mer att njuta av där.
Har varit ett riktigt eldorado va de gäller stenar, finns ju hur mycket fina som helst, de är möjligt att bilen var lite tyngre när vi körde hem.


Nästa gång vi åker över, ja för de blir de, så ska vi försöka få en stuga lite mer söder ut , de var helt underbart där, nästan som att vara vid Medelhavet. Skulle kunna tänka mej att bara sitta och njuta en hel semester utmed den västra stranden av Gotland.

Har sett mycket, en del planerade saker (har ju haft min Gotlandsguide till hjälp, tack igen Rosenvanten, tittade allt efter dej och Inez men tror inte att vi träffats, synd. Nästa gång vore de nog ide att planera ett möte med.) och en del ut av en slump, i Dalhem stannade vi till för att kissa Tass, då kommer de ett ånglok tuffande, hade vi inte en aning om men de var skoj att se.


Sen har de varit mycket garnbutikstittande, en del var positiva och en del negativa.



Positivt var ju Huskroken, så fina garner och vilken fin bok jag fick tag på där, "Ekoull och Gotländsksticksöm", hur trevlig som helst, många fina gamla Gotländska mönster som jag velat ha. Väl värd sitt pris.

Så var vi på Gotlands spinneri först spinneriet i Fardhem och sen när vi var i Hemse även i butiken, mycket fint var de =)

Tass i muren


Svårt att samla ihop alla bilder och intryck som jag har nu , men antar att jag kommer att återkomma både på bloggen och i verkligheten till Gotland.



Har gått med i Friidrotts Vm bloggen, tävlar i grenen långdistans,
långdistans för mej är en rätstickad sjal, jag ökar en maska i början av varje varv, de blir långa varv på slutet, har ett nystan av Norossockgarn som jag börjat med, tänker avsluta med svart Visjögarn för att få lite storlek på sjalen, planerna är att använda virknålen lite på slutet får se hur.

Garnerna på bilden är inte Noro utan de är en liten del av mina fynd =) men sjalen är av norogarnet.


I dag är sista dagen på makens semester, så i morgon börjar vardagen igen.
Känner att jag vill förgylla min vardag med att sticka lite, hoppas att de snart blir ett stickcafe när mej =)
Är de inte dags snart, vill ju väldigt gärna träffa Bella (Bella är en liten ny valp som finns hos en stickare jag känner).

I dag ska jag hoppa höjd och springa 800 meter, allt medan jag stickar i lung och ro.
Föresten , titta på min besöksräknare den har blivit helt tokig, över 90 000 besökare !!!
Helt tokigt.
Bloggen fyller snart 2 år (eller räknaren fyller 2, jag skrev lite innan dess också) så jag tänker ha ett litet lotteri när de blir dags för att fira lite, men mer om de sen.

Njut nu av den sommar vi har kvar, än finns de fräknar som vill fram.
Eva.

14 kommentarer:

Tina sa...

Vad härligt ni haft det !!
Det var ni värda efter allt som strulade innan ni åkte. Fina garner du köpt.Härliga bilder på Tass.

Mia stickar sa...

Så kul att ni haft det bra! Och Tass är som alltid den otroliga fotomodellen!

Rosenvante sa...

Åh, jag blir så glad när jag läser att du gillade min ö och hade det så bra. Hoppas verkligen du återkommer och till min sida av ön som du tycks gilla också. Bor ju på västra sidan och nära stranden. Tittade minsann efter dig också när man var ute men jag såg inte dig heller.
Fina bilder du tagit och Tass är ju så gullig på bilderna också. Kul att du hittade nått i garnväg som du gillade också.
Ja, nästa gång måste vi ses.

Anna sa...

Otroligt söta lilla Tass! Hon är en alldeles fantastisk fotomodell! :-)

Det låter som ni haft en härlig semester - vad skönt! :-)

Marianne sa...

Låter som ni haft en helt underbar semester. Grattis till alla besökare! den siffran är nog inte lätt att slå ;0)

Pärlmudden sa...

Grattis till alla besökare!!
Låter som om ni hade en jättehärlig semester.
Ha det gott!!
KRAM

Monica Hansen sa...

En riktig Tass-bild, alltid på topp!

Sunna sa...

vilken tur att det blev en bra semester. bilden på Tass i muren var kanon

Garntrollet sa...

Vad kul att ni äntligen fick en bra semester! Tass ser ut att ha mått prima! Tack för den fina presenten :-) Tusen tack, jag har skickat ett e-brev till dig.

Metta sa...

Så bra att fortsättningen på semestern blev lyckad. Även Tass ser ju ut att ha haft det bra. Gör sig mycket bra som fotomodell.
Kram /Metta

Agata sa...

Jättefin sjal! Såg på ravelry att den fått svart spetskant, men hur fick du till den?

Anonym sa...

90 000 besök på två år. Kan det va' rekord? (och jag som tyckte mina 1000 var mycket, hihi). I alla fall är det väl det bästa betyget du kan få på att det du skriver om är spännande och läsvärt.

Anonym sa...

Som gotländska blir jag stolt över att du är så positiv. Var det första resan till Gotland? Lena.

Johanna sa...

Så fina bilder du har tagit. Härligt att allt ordnade sig till slut