måndag 7 juli 2008

Nu har jag gjort en tavla!!

De låter, men de är inte så illa. De är en planerad tavla, jag såg nått liknande och tänkte att de vill jag prova att göra.



En tavla som växer.



Tog en ram , häftade fast hönsnät på "framsidan", sen fyllde jag på med olika fetbladsväxter, satte dubbel soppåse på baksidan.


Sen har den fått ligga till se lite.



Visst ser den skoj ut, ska bara ha på en ram så man slipper att se den som är där nu, men de få Tobbe (maken)fixa, som så mycket annat.






Eftersom jag inte gjort klart nått stickat så får de bli en titt i mitt varma växthus, de växer så in i bomben, i våras köpte jag två påsar med tomat frö, de räcker till ungefär två växthus, vi har tomat överallt, hoppas att dom blir goda, för tomater blir de, hoppas de syns på korten (dom är gröna än så länge) jag ser dom, men jag vet ju vad dom är.


Ärtorna växer fortare än vi äter upp dom, de är riktigt skoj.


Mitt första år med växthus, vi satte ju upp de förra sommaren , de är roligt, men mycket vattning är de.





Tack för alla hälsningar , jag är lite bättre och bättre ska de bli , skönt.


Njut nu av den härliga sommaren.


Eva.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad härligt med all grönska. Vilken fin tavla och härliga tomatplantor.

Mitt "mående" går upp och ner, det är av ren självbevarelsedrift jag förslker. Det tar så på krafterna att må dåligt hela tiden.

Men hunden Inka mår bättre efter operationen, i alla fall. Lite tröst. Hon har blivit skendräktig och det lär nog vara sista gången nu när de tog bort hennes inflammerade livmoder. Men hon har börjat äta och vilja gå ut, redan :-)

Ha det bra och hoppas att du snart är på topp igen.

Marianne sa...

Visst är det härligt med växthus. Min "gubbe" byggde ett åt mig förra året.

miaring sa...

Mmmm, solvarma tomater är nästan det goaste som finns och ärtor kan man ju äta som godis! Käck idé med taklöksramen.

Anonym sa...

Läcker tavla. Skönt att du mår bättre. Fin växtlighet i växthuset tycks du ha också. Må gott

Linda sa...

Åh, växthus! Jag är mäkta avundsjuk!