torsdag 23 februari 2012

Vår igen



Snön är borta och lökarna tittar upp ur jorden.



Förra helgen så var jag på Syfestival i Stockholm, de var skoj, mycket att se på, träffade härliga stickerskor och annat löst folk =).
Jag stod i insläppet för Stickas medlemmar och träffade en del kändisar från stickbloggar där,
en del såg ut som jag tänkt och en del gjorde de inte.
Undrar om jag såg ut som jag skulle.

Jag handlade inte så mycket men fick en massa nya ideer.
Fast en del kom ju med hem.
Handlade garn och mönster till en tröja till Noel hos Yll och Tyll.
Noels tröja en ärm påsydd.

Sen fyller någon år och de inhandlades till ett paket. ( denna någon läser här så de blir inget mer om de =) )

Sticka hade sitt årsmöte där och alla som var med fick en påse med mönster och garn till Stickas nya MYSTERIUM.
Kan också berätta att jag blev invald i Stickas styrelse som suppleant =)

De är jobbigt att åka till Stockholm i vanliga fall, men denna gången var de riktigt tufft.
Snö regn och drivis,

Det tog mer än en timma längre än i vanliga fall.
De rapporterades om olyckor hela tiden på radion.
Vi fick stanna och ta bort is på vindrutetorkarna flera gånger,
ett tag funderade vi på att stanna över på ett hotell i Norrköping,
men vi tog de sakta och fint så vi kom fram .
Bättre sent än aldrig =)



Men nu är de vår igen och solen skiner =)

Må gott på er och glöm inte att de är onlinecafe idag.
Eva

4 kommentarer:

Jenny Beckman sa...

Å vad roligt det låter med Syfestivalen! Jag kom inte iväg i år, jag får väl satsa på lillasysterfestivalen i Borås i höst istället. Just nu har jag lite köpförbud på garn, när man bor litet som jag gör funkar det inte med hur mycket lager som helst..även om jag önskar att det var så...

Våren har kommit till Göteborg också och Luma vill helt plötsligt vara ute i solen!

Eva S sa...

Det låter verkligen härligt med syfestivalen. Ser fram mot nästa år och att jag kan komma iväg då. Vår låter också härligt. Har haft fint solsken här i dag och allt känns lite lättare.

Rosenvante sa...

Tänkte på er alla som skulle köra eller åka buss till mässan när jag förstod vad det var för väglag, inte kul att vara ute på vägarna då inte. Skönt det gick bra för er.

Anonym sa...

Jätteroligt att se dig live! Kram!

Karin L