lördag 4 februari 2012

Färdiga vantar



De är ruggit och kallt här nere hos oss i Halmstad -10--15 beroende på
vad kl är. Vet att de inte är så kallt men för oss så är de det.

Då passar de ju bra att gräva lite bland restgarnerna

Vantarna innan


och sticka vantar som värmer.

Vantarna efter


Mina lurar till telefonen gick sönder så jag fick sticka "kläder" till de nya lurarna,

de är så skönt att slippa trassla med det och de slipper man när de är instickade,
fyra maskor och icordstickning + en del tålamod så blir de klart
Har stickat i Karamell från Östergötlandsullspinneri ett favoritgarn.

De här är Mysteriesockan som är klar.
De var en skoj stickning och ett bra mönster men gillade inte resultatet så jag har repat upp dom.

De ska bli något annat fint av de garnet


I maj ska jag på en stickresa i Danmark med Sticka.
Jag var uppe tidigt ( 07.00 ) och mailade in min anmälan och tur var väl de för 7.30 var platserna slut.
Vilka av er andra ska med?
De vore skoj att veta.
De ska bli så skoj med studiebesök och trevligt sällskap.

I dag så blir de sticke i soffan och skidor på Tv.
Må gott på er.
Eva

6 kommentarer:

Eva S sa...

Dom vantarna var riktigt fina. Och vilka sockor! ha det gott i kylan.

Manduzana stickar sa...

Åh, jag älskar vantarna. Toksnygga!

Mia stickar sa...

Här behövs både sockar och vantar, dagen började med minus 32 nu har tempen stigit till 26. Vantarna blev jättefina och sockarna tycker ja gvar helt otroliga!
Här har det också varit stickning och skidor på tv:n

Rosenvante sa...

Har du rimplat upp sockorna, jisses de var ju helt underbart snygga.
Funderade på resan som lät så kul, men att åka från Gotland och sova en natt i Götet innan avresan till Danmark kändes lite väl dyrt. Jag hoppas på att det kommer nån liknande grej på denna sida nån annan gång.

Annika sa...

Fina grejer! Synd att sockorna inte blev bra eftersom dom är fina att titta på!

Tantstickan sa...

"Sladd-slangen" är underbar!!