fredag 2 oktober 2009

Lite roligare här hemma nu


Ja de är de, sonen är hemma och jag har kommit upp från sjukbädden.
Sen blir man rätt glad när man öppnar kylskåpet och möts av de här =)




Jag har inte stickat så mycket sista veckan (har till och med missat ett stickcafe, då är jag dålig ), men de har blivit några varv på mitt senaste Tant kofta projekt,
de är en tröja som jag stickar i garnet som jag vann från Gina härlig babyull i petrol jag har köpt till de grå hos min LYS.



Tänkte göra en polokrage med knäppning, så jag inte storknar av värmeslag när jag kommer in i värmen.

Får se hur de blir , håller på med resåren i nederkant nu så de är en bit kvar, resåren gör jag med flätor så de blir nått skoj på tröjan.



Tänkte "redovisa" lite av vad jag handlade i Borås, de blev inte så mycket inhandlat som jag tänkt mej innan ,
de är ju så lätt att beställa över nätet så jag klämde och gosade mest, men lite blev de ju =)


Ett nystan till i Zauberball gillar ju de garnet de är så rejält, detta var med alla möjliga färger, kanske heter de regnbåge eller nått sånt,
så köpte jag en härva treeking handart av Karma garn en härlig härva i rött,
hittade Opalgarn i en för mej ny form ,närmast som ett raggsocksgarn vet inte riktigt vad jag ska göra av de men de äter ju inte ,
sen köpte jag två nystan av Kunstgarn från Hjertegarn, de är så mjukt och gott ,
ett nystan av kunstgarnen fick mamma som tack för hjälpen med att passa Tass så jag kunde åka iväg på mässan.




Min make är lång i vanliga fall........ men de sista dagarna har han stolt blivit ännu längre.
Han tackar för trevliga komentarer.


Jag passar på att tacka Garntrollet och Camilla för en utmärkelse/utmaning , jag tackar och bockar kommer att svara lite senare, men tack så länge.


Ha de gott på er, de är helg och än så länge gott väder, njut.
Eva.

5 kommentarer:

Rosenvante sa...

Passa på o njut nu när han är hemma och ta det lugnt så du inte hamnar i sängen igen.

☆Videhexan på Virkaholic☆ sa...

Stickcaféet var trevligt, hela inre rummet var fullt! Jag fick stickat 6 cm på min filt när vi var där.. luuugn och ro utan barn och man ;)
Hoppas du mår bra till nästa omgång!

Sunna sa...

Ska bli spännande att se koftan med polo, bra ide. Vad mycket snyggt du köpte i borås

Paradiset Kaos sa...

Jag tror att du fick lite hjälp med fotograferingen av garnerna.:-)
Härliga garner och härliga djur.
Ha en skön helg!

Tussegumman sa...

Önskar dig en fin helg/Kramar Tussegumman