söndag 18 oktober 2009

Uppe på dansgolvet igen !!!

Nu är jag tillbaks efter att jag har haft ett kortare uppehåll ,mest för att få huvet att jobba ihop med resten av kroppen.
Två migrän annfall på en vecka trist =( ,
( men bara att gilla läget), under tiden har jag i alla fall tänkt en hel del.



I onsdags var jag på ett kortare träningsläger på Fribergs i Halmstad, där var ett antal dansare som inte är med på SYKNIT , antar att dom håller på att toppa formen inför vinter OS ,de är ju också ett stort och bra tillfälle för att dansa.





De har gått lite si och så med Koregrafin för mej,
jag och

Tass smått uttråkad

Tass ( min tränare och peppare ) kom fram till att jag ska dansa fram en tröja som sitter okej på henne,

för att sen göra en likadan samtidigt som jag skriver ner stegen till tröjan,





så nu freestajlar vi och tar kort lite då och då för minnet, lätt att glömma hur de var vi gjorde..



Tass sitter på pallen framför mej och väntar när jag stickar,



de är ju rätt så täta provningar för att få tröjan att sitta bra i början,



har andvänt mej av förkortade varv för att få bältet att sitta bra över magen, hon har ju en väldig (för henne) bröstkorg och en ruskigt smal midja, så de behövs lite special steg där.






Den lille sonen (22 år) kom med idén att använda vaxduk och stickning i ett plagg för att få passform över magen med stickning och regnskydd över ryggen (vaxduk), de var efter en promenad i ösregnet som han kläckte den iden, de gillas av koregrafen i familjen =)




Som ni förstår så är vi ett lag här hemma =) .






Nu har jag börjat ladda för Distriktslagsträffen som är i Örebro i helgen, jag representerar Halland och Sandstickan, de ska bli skoj att träffa stickerskor från andra delar av landet.


Som start på lägret blir de ett besök på en träningsanläggning utan för Örebro, känt från Tv och från många bloggar, de ska bli så skoj.



Hoppas på att hitta lite nytt material och se lite på andra tekniker för min gren, har hört att de även ska finnas en del livsmedel att inköpa där, mmmm, hoppas att dom inte är dopingklassade .








Under mitt ofrivilliga uppehåll så har jag blivit klar med några andra saker som jag har haft liggande, bla så är Gail färdigstickad och blockad =)







stickad i de ljuvliga garnet Galadriel
från Chili Gredelin den blev riktigt läcker tycker jag , sjalen väger bara 67 gram , funderar lite på att göra en lite kraftigare kant längst upp på sjalen , får se sen hur de blir med de.


Så har en vante blivit två och dom är likadana =) alltså lika stora ,

jippie!!!


I går kväll började jag på en ny Tv-stickning mönstret heter Keyhole bow-tie, gillar den lite annorlunda och lätt, bara två olika varv, prefekt för Tv-stickning.

Så där nu är jag ifatt mej, de blir mycket bilder när jag varit ifrån ett tag.

Ha de nu så gott på er .

Eva

Såg att min räknar gått över 100 000, får nog ta och fira de på nått sätt =) återkommer med de senare =)

16 kommentarer:

Mia stickar sa...

Sjalen ser helt fantastisk ut! Dansen verkar också gå som en dans för dig och Tass!

Monica Hansen sa...

Vilken duktig provmodell du har, och snyggt garn:)

Rosenvante sa...

Vilken fin, duktig och tålmodig liten modell du har. Tass verkar väldigt mysig.
Sjalen är helt underbar.
Hoppas du slipper de där eländiga migränanfallen igen.

Boel sa...

Migrän är elakt!! Två anfall på en vecka grymt.

Det ska bli så kul att träffas igen till helgen. Det var ett tag sedan.

Kram
Boel

Eva S sa...

Vi ses till helgen....Kul att du är tillbaka.
Eva i Lund

Marianne sa...

Dansen ser ut att gå kanon. Sjalen var jättefin. Du får med all säkerhet jättetrevligt på ditt träningsläger i helgen, Karin, hennes ostar och garner är underbara!

Eva i Stäket sa...

Tass är för underbar!

Vi ses i helgen för jag ska till Örebro och representera Kullerbyttan.

Susilull sa...

Så vacker sjalen blev!!
Den har jag på min önskelista.
Och vilket team ni är, du och Tass.
En sån tålmodig liten vovve!

Eva S sa...

Oj så mycket som händer. Det där träningslägret utanför Örebro verkar ju helhäftigt. Hoppas ni får det bra.
Må gott

Nina BF sa...

Jag förstår ingenting! Tränar och tävlar du i stickning eller är min hjärna helt förvirrad? Jaja, i vilket fall som så måste jag säga att garnet klär Tass utomordentligt!

Annika sa...

Vilken fin liten hund Tass verkar vara!
Sjalen är fantastisk! Vilket enormt tålamod att sticka den! /Annika

Knyppeltanten sa...

Hej! Ser att det är många som kommer till Örebro, jag ska också var med, som representant från Örebro. Det ska bli kul och träffas "på riktigt"

Samtal från min trädgård sa...

Usch för migrän!
Vilken modell, tänk om alla satt still och bara väntade på att prova det man stickade eller sydde? En dröm!
Ha' det gott.

Sunna sa...

Gillade verkligen garnet du valt till Tass, man blir glad av att möta en hund med den tröjan, du kommer säkert lyckas alldeles förträffligt

Camilla sa...

så ni ska till bästa smultronstället... hoppas ni upplever det lika underbart som jag gör´t

Rosenvante sa...

Hallå, jag har något till dig på min blogg.
Trevlig helg