onsdag 7 oktober 2009

Jag rensar i sysoffan

Rensar i sysoffan ? , ja enligt min man alltså, de är så att jag har så väldigt svårt att begränsa mej till ett eller möjligen två handarbeten i taget, likaså så har jag svårt att hålla mina grejor i sykorgen / sykorgarna så de blir att mina saker ligger framme i soffan , de blir liksom min handarbetskorg,
men nu inför Sytyck (fin förkortning =) ) så måste jag försöka att rensa upp lite. Mitt projekt kommer nog att flyta ut lite i kanterna ändå. Så för att få lite plats så försöker jag bestämma mej om de ska repas upp eller göras klart.

Här är en sjal som tyvärr inte blir mer än de här, garnet är jättehärligt hummingbird från Artensano, och mönstret är också fint, men tillsammans är de ingen succe, så den ska repas upp.

Sen är de min favorit socka den här gången gör jag i de häftiga garnet från Nyansera, de är Hazumi i färgen Greenday och mönstret är ju #12 Estonian Traveler's Socks av Nancy Bush.


Den ska jag göra klar, de här är sock nr 2 och jag har redan gjort hälen så de är bara upploppet kvar =)






Så är de Tant Koftan Tröjan, jag har gjort klart kroppen och kragen, de blir en polovariant som går att knäppa upp, gott när man kommer in i värmen , håller på med ärmarna nu så den ska också bli klar snart.


Kvar i soffan ligger mina inköp från Borås, kommer på mej med att jag inte "redovisade " att jag köpte på mej ett nybörjar kit i Kool Aid färgning, jag har aldrig färgat garn så de ska bli skoj att prova på.


När man ser på mina bilder så kan man inte undgå att se att en liten vit hund med svarta fläckar envisas med att vara med på korten, jag hoppas att ingen tror att jag tvingar min hund att vara med på korten, de gör jag inte, kanske ibland, men oftast så hör hon när jag sätter på kameran , då hoppar hon ner från var hon nu är och kommer och sätter sej vid vad de nu är jag fotograferar.
Så,
så är det , min hund är en linslus.
Men jag gillar linslöss =)

Vi jobbar vidare med utmaningen, de är rätt så roligt att se vilken skillnad de är på storlekar. Den jag kommer att göra blir inte så stor, utan nånstans mittemellan, kanske gör jag en större också, men måste veta att den kommer att användas först, vill ju inte sticka helt i onödan.

Ni förstår väl vad jag menar med de, förslösad kvinnokraft och så.

Sen är de de där med färgen, vill man att den ska synas eller ska den gå ihop med omgivningen.

De är allt mycket och tänka på , tackar Liisa för att ge oss en vecka bara till att tänka efter, Tack, de behövs.

HA de nu så gott.
Eva.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Men hon är ju bara för rolig den lilla linslusen. Och skönt höra att jag inte är ensam med att "sprida" WIPs omkring mig, fast sedan sambon satt sönder en färgrann 3mm-tip så läggs de på andra ställen.

Eva S sa...

Jag brer också ut mig.......Just nu ligger det en massa garn på golvet som kanske ska vara med i Bollywood-stickningen.
Eva i Lund

Rosenvante sa...

Visst är det härligt att få bre ut sig så där utan att alltid behöva plocka upp varje gång. Jag gillar att ha det så runt mig men jag får ge mig ibland också och plocka när högarna blir lite väl stora.

Eva S sa...

Lycka till med utmaningen och rensningen i "handarbetskorgen" Det är så otroligt att breda ut sig.
Må gott

Anonym sa...

Fin liten kille det där som gillar kameran och tycker att allt som matte gör är kul. Vad vore livet utan hund, säger jag. Bara att få insupa lukten av sin egen hund det första man gör på morgonen ger ju en jättedos av må-gott-hormoner direkt.

Anonym sa...

Jag tror mig veta att det inte går att tvinga en Jack Russel till någonting, en stor hund i en liten kropp och det är det som är så charmigt. Lena.