söndag 21 september 2008

Söndag


Denna gången följde dottern med ut i skogen, de var flera år sedan hon var med.
Hittade en del svamp, mest gula kantareller och en del trattisar, mysigast var ju att fika, och som vanligt så vill ju Tass vara högst och de var hon ju.



Sticket har gått så där i helgen, man skulle ju kunna tro att de är samma vante som jag redan visat.


Men de är fel, detta är en helt ny vante, denna gången har jag använt en större storlek på stickorna, nu är de 2.5 innan hade jag 2 , de blev en alldeles för liten vante och de ville jag inte ha, så jag rev upp.
Observera att denna modell också har plats för tumme =) grön tråd.

De blev så mycket bättre resultat med större stickor så jag är så nöjd att jag bytte.

Sen är jag bara tvungen att visa en bild jag hittade en dag när jag surfade omkring, de är en angoraget, är den inte söt och luvig med sin päls och sina vridna horn.


De om detta,
nu ska jag laga mat, sen ska de rensas svamp.
Denna vecka är de stickcafe, Jippie.
Ha de gott.

Eva.

7 kommentarer:

Frida sa...

Javisst är de söta angoragetterna! Jag ville också ut i skogen denna helgen men har haft fullt upp och idag när lugnet la sig fick jag inte med mig maken... typiskt! Men jag får väl hitta nån dag denna veckan är ledig lite mitt i veckan. Vilken fin vante du gör! Vågar inte sticka med för många färger (mer än 1 alltså:) , får bara en massa hål då. Lycka till med vantarna!

Anonym sa...

Den här helgen kom jag faktiskt ut i skogen och kom hem med ca 4 l trattisar. Mums

Anonym sa...

Visst är de söta dessa angoragetter!Har fått klappa sådana, bor nästan granne med en gård som har just angoragetter! De har gårdsbutik och säljer varor + garn från dessa getter!

Anonym sa...

Visst är de söta dessa angoragetter!Har fått klappa sådana, bor nästan granne med en gård som har just angoragetter! De har gårdsbutik och säljer varor + garn från dessa getter!

Anonym sa...

Jag längtar också ut i svampskogen,men vet inte var jag ska få tiden ifrån. Har aldrig sett så söta getter men blev helt kär! Fast de luktar väl lika illa som alla andra getter kan jag tänka.

GarnAnna sa...

Hej hej
Förstår om du blev lite rädd av mina bilder på min blogg.... Det v ar inte menngen at skrämma dig Hihihi.....
Visst är det underbart att vara ute i skogen.. Luktar så gott..... Hihihi....
Ha det så länge Kram
Anna

Sussry sa...

Mmmm skogen... längtar....
Åh, har aldrig setten anoraget, vad söt....

*Tass är för rolig, undrar om det är en bergsget och inte en hund.