måndag 1 september 2008

På gång

Tänkte visa vad jag håller på med just nu här hemma, de är Icarus sjalen som jag gör i Malabrigo Lace garnet , de som innan var en Pisjal eller var på väg att bli en Pisjal. Har kommit så långt att de snart är dags för diagram byte, de ska bli skoj för de har varit lite drygt.

Sen är de en topp som jag gör efter ett mönster från sockarnas mästare Cookie. A, toppen heter Katarina, de är en resårtopp och väldigt stretchig . Den stickas uppifrån och ner, har kommit så jag är på axlarna nu.


Och visst är de tomt här hemma, men jag vet ju att de är så de ska vara, barnen blir äldre och flyttar hemifrån, hade dom inte gjort de så hade de varit fel, man har dom bara till låns.

Jag har fått en rapport från Revinge, boendet är toppen och klasskamraterna verkar okej.
Skönt att veta, för en orolig mamma. Jag och maken fick ju inte följa med ner igår, dom är ju inga morsgrisar(som om de skulle vara nått fel med de), så vi ska köra ner till helgen för att se så de är okej med båda två.

Nu kan jag börja planera min egen flytt.....
De står ju ett rum tomt här hemma, tösens rum, hon bor ju i egen lägenhet nu så hon kommer ju inte att behöva sitt gamla rum.
De kommer att bli ett nytt arbetsrum till mej =) , de är nästan dubbelt så stort som de jag har nu, mycket hyllor och många skåp ska de bli =) =)

Nu blir de till att fundera ut och klura på hur de ska bli med det. Återkommer med bilder allt eftersom de händer något.

HA de så gott så länge på er.
Eva.

14 kommentarer:

Efwa sa...

Båda projekten ser fantastiska ut och färger som jag gillar.
Du är omnämnd i min blogg för att du är så inspirerande.
/Kramar Efwa

Metta sa...

Så långt du redan hunnit på din Icarus. Ser ut att bli fin. Färgen är jättehärlig både på den och på toppen.

Förstår att det måste kännas tomt när barnen inte längre är hemma.
Ha en bra vecka.
Kram Metta

Boel sa...

Så härliga färger till både sjal och topp!! Icarus står högt på min önskeattgöralista.

Måste kännas konstig när den yngste flyttar men då skönt att ha dottern på nära håll.

Må så gott!
Boel

Tina sa...

Härliga färger på dina grejor. Blir så nyfiken på hur det är färdigt.
Det blir så tomt det ekar i rummen, men man vänjer sej. Lyckost som får ett stort arbetsrum, det skulle jag oxå vilja ha=)
/Tina

Anonym sa...

Jaha ja, det där med orolig mamma känner jag igen. Inga morsgrisar finns det här heller. Men visst är det det skönt att dom klarar att stå på egna ben. Spännande med nytt arbetsrum! Lycka till med dina arbeten och må gott.

Marianne sa...

Vad fina dom blir både sjalen och toppen, härliga färger. Nyfiken på hur toppen kommer att bli finns mönstret på internet att hämta?

Kan tänka mig att det blir tomt när barnen flyttar. Bävar för det men det är ju ganska många år kvar innan min dotter flyttar...

Ha det så gott

Anonym sa...

Kul att se din stickning och färgerna är roliga men vilken massa maskor.
Jag stickar också väldigt mycket men helst mindre arbeten, för jag har inte riktigt det tålamodet som krävs för såna jättejobb som du gör - men önskar jag hade!

Anonym sa...

Vad fina båda stickningarna ser ut att bli. Varför blev det ingen Pi? Jag funderar på att börja på en...

Vad spännande att få ett nytt hobbyrum (men lite tomt efter barnen). Du får fylla det med mycket garn.

Sussry sa...

Vilka härliga stickningar. Hoppas den här sjalen artar sig bättre än Pi.
Sköt om dig och hoppas det nya arbetsrummet blir bra.

Dödergök sa...

Vilka vackra och glada färger! Riktigt "Dödergökiga". Jag har en grön icarus som jag fick i ett sjalbyte och det är min favoritsjal, men jag har hört att den inte är så rolig att sticka...

monke sa...

Du har fått en utmärkelse i min blogg!

monke

teresa sa...

Ljuvlig grön färg!
Grattis till det nua arbetsrummet - om tre år KANSKE jag får ett rum, jag också (dottern har precis örjat gymnasiet)...

Lenis sa...

Hejsan Eva!
Jag har givit dig en utmärkelse på min blogg. Jag har förstått att du inte är så förtjust i utmaningar och dyl, så jag ger dig dispens att skicka vidare. Men jag vill så gärna ge dig en uppmuntran tillbaka. Du har alltid en vänlig kommentar över till alla i bloggvärlden och detta är ett sätt att visa att jag verkligen uppskattar dem!
Kramisar

Katarina sa...

Vilka härliga färgglada projekt du har igång. Toppen blir jag jättenyfiken på, både på grund av den underbara färgen och det tjusiga namnet ;-)