tisdag 16 september 2008

Ännu mer samvete

De är några utmaningar som jag har gått och funderat på också.

Snigelmamman gav mej denna utmaning

Svara på alla frågor.
Välj ut 4 personer som du vill skasvara och utmana dem i deras bloggar,be dem läsa din.Låt personen som utmande dig vetanär du svarat på utmaningen!

Så till mina svar:
1. Vilken mat äter du ofta?

Rester, försöker att laga så att jag klarar mej från matlagning varje dag.

2. När du är på kalas, är du den person som sitter eller du hjälper till att duka av?
Skäms nästan att säja de mej oftast så sitter jag nog kvar, pinsamt men sant.

3. Var sitter du helst när du bloggar?
Lättsvarat, vid vår stationära dator i vårt" bibliotek (låter jättefint va, men de är ett rum som är till allt men mest till böcker, så de heter bibliotek =) ).

4. Köper du ofta Triss?
Nja, men när de händer, sitter maken och jag och skrapar sakta , sakta med stor spänning ruta för ruta.
5. Vilket land eller stad har varit din bästa semester?
Antar att de är Dalarna för dit återvänder vi alltid, ska dit om en vecka igen.
Men sen var semestern som jag och make åkte på förra året igen på mysig, åkte buss ner till Kroatien , där var så fint.
Så blev de ju London rätt ofta, dottern bodde där innan, men nu är de nog dags att åka igen, de är ju så mysigt där.

Vilken Tv-kanal tittar du på mest?
Svt, dom har ju mycket bra , sen blir de en del 4plus, har köpt en digitalbox med hårddisk så de är så lätt att spela in serier och annat .
Men de bästa på Tv var nog ändå Matador som gick för en massa år sen.

Clementin trädet som ska in i dag.

Av Eva och Åsa i Skuttunge fick jag utmaningen att svara på .

Fem saker som finns på min ATT göra idag lista:


* Diska vi har precis ätit kvällsmat , så har jag bakat idag igen så där är lite disk, gör de för hand ingen maskin gillar att stå med händerna i varmvatten = )

*Få maken att bära in clementinträdet från växthuset.

*Sticka vidare på mina vantar, och snabbt börja på ett nytt par .

* Sitta i soffan och se på Tv, de är championsleag fotboll , äntligen.

*Som femte blir att jag MÅSTE åka och handla i morgon, de är så TRÅKIGT.

Vad gjorde du för 10 år sedan?

Fotboll, Fotboll och Fotboll.

De var enda sättet att få träffa min familj, barnen spelade och maken tränade, så jag aktiverade mej på olika sått för en förening.

Sen jobbade jag då också , de var på en skola i närheten.

Ställen jag bott på:
Halmstad och ett halvår i Stockholm, sen i Halmstad och jag antar att jag blir kvar en stund till.

Fem saker jag skulle göra om jag vore biljonär:

Se till så att mina nära och kära har de bra och att barnen klarar sej.

Sen är jag väl som de flesta, ge bort lite och unna sej lite, må väl är ju viktigt,men de är inte alltid pengar hjälper.

Regler: Svara på alla frågor. Välj ut 6 personer och utmana dem i deras bloggar! Meddela personen du blev utmanad av när du genomfört Lycka till!

Sen var de regler också men de bryr jag mej inte om , den som vill och kan kan svara .

1 kommentar:

miaring sa...

Åhhh. Matador ja! Det är ju en så bra serie. Det gick våren 1990 -säkert gått fler gånger också- men jag kommer så väl ihåg det för jag var nygravid och så infernaslikt trött på kvällarna men jag höll mig vaken så länge att jag hann se Matador innan jag slocknade. Jag tror att fia med knuff heter matador på danska - eller är det monopol??