måndag 10 december 2007

Efter IKEA

Ja så har jag varit på Ikea, de gick inte bra, vi hade planerat att köpa grejor till hallen, hatt hylla, liten hylla, skoskåp m,m, men dom hade inte något hemma , de enda vi fick tag på var en dörrmatta, man blir så trött.
Hade skrivit upp en del saker vi skulle köpa annars också , men inte ens en osthyvel fanns, Ikea Helsingborg håller på att renovera, hade vi vetat de hade vi likväl åkt till Göteborg eller Malmö, men de stog inget om de på deras hemsida, så vi måste åka en gång till, trist. Dåligt Ikea.

Jag har handarbetat lite, gjort en socka färdig av Wollmeise Socks av Monica Jines , gillar strukturen på den men är väl inte riktigt med på garnet, får göra färdigt den andra sen ska jag nog prova mönstret i ett lite ljusare garn också.



Jag fick ett adventskort från Gunnel, kortet har hon på nått sätt sytt på maskin, duktigt. Fick de i förra veckan, men de passar ju lika bra till första advent som till andra.Hon är ruskigt duktig , titta här så förstår ni vad jag menar.


Jag håller på med Fröken Fräkens Kalenderstickning, tror nog att de ska bli något som vi kan förgylla vår omgivning med, har ju sett hur som gör där uppe http://lkpgknitters.blogspot.com/.

Nu ska jag gå och måla några lister i vår vita hall, ha de gott.

8 kommentarer:

gunnelsvensson sa...

Så bra att kortet kommit fram! Man vet ju aldrig med posten.......... :-)))

Anonym sa...

Trist att ni inte fick tag på något! Dåligt av IKEA att inte informera att de håller på med renoveringen.Själv var jag i Kungens Kurva på IKEA och de har byggt om sedan jag var där sist (säkert 4-5 år sedan,,,)Gick nästan vilse, kände ju inte alls igen mig längre,,,,

Strumpstickan sa...

Så arg man kan bli när det händer sånt! J-A Ikea!

Hoppas ni får tag i vad ni vill ha ändå till hallen och att du inte blev helt slut på kuppen,

snart är det lussebulledags:)

Anonym sa...

IKEA är IKEA. Nog kunde dom medela att renovering pågår. Må gott

teresa sa...

Gulligt julkort, vilken omtanke.
Apropå silkealpacka-garnet; det ÄR lyx, känslan är precis sådan och 60m på 50g - ja, det är väl lyx! Passa på att testa nu före jul medan Drops har extrapris (38kr mot 50 annars, tror jag).

Boel sa...

Så fina sockorna ser ut! Jag håller med dig klart att man ska sticka så många sockor (och annat) man vill.
Ikea är bra när grejerna finns på plats men allför ofta är just det man själv ska ha slut. Har nu tur kanske något av det ni ska ha är med på rean som väl börjar snart.

Metta sa...

Håller med om att det var mycket dåligt av IKEA att inte informera om sin ombyggnad. Trist när man åker långt och har tänkt sig att köpa vissa saker.

Så läckert kort och tack för länkningen till Gunnels blog. Håller själv på med lappteknik, så nu har jag hittat ännu en blog att titta på och läsa.

Anna sa...

Härligt kort, underbart med inspiration och att släppa tanken fri och göra något annorlunda.

ha det gott.