måndag 24 september 2007

Helgen över


Så var helgen över för den här gången,har varit en lugn helg. Det har blivit gjort en del i trädgården men även en del i soffan med stickorna. Har gjort klart de andra paret vantar ( bilden är tagen tidigt på morgonen i morgonsolen därav de konstiga ljuset.), letade upp lite udda nystan för att se om jag kan göra ett par torgvantar eller pulsvärmare får se vad de blir, hittar på allt eftersom. Gör båda samtidigt på rundsticka så dom blir likadana, bra när man inte har så mycket garn.

Var ute i skogen för att plocka lite rönnbär för att göra en sådan krans som Dödergöken har gjort där var en bild på hennes blogg. den var så fin. Men inte, var runt i skogarn i 1½ timme, mina säkra rönnar hade inga rönnbär, va har hänt. Blir det en kall vinter eller varm vinter, de finns väl folk som läser av rönnarna eller.

Besviken blev jag ialla fall. Det hade varit skoj att prova.

Imorgon är det dags för valpkursen igen ska bli skoj, vi övar lite på läxan från förra veckan, inkallning och avslappnings övning (de e då vi somnar).

Ha de gott.

4 kommentarer:

Sussry sa...

Tack för att du upptäckte stavfelet. Så tokigt det blev.

Inga rönnbär? Då blir det varmt i vinter (såvidare det inte är några pippi-fåglar som varit framme).

Vantarna är så fina och jag väntar med spänning på att få se dina torgvantar/pulsvärmare.

Anonym sa...

Hej , så höstfina vantar.

Så här har jag hört:
" Mycket rönnbär, mycket snö"
Men det kanske bara gäller här i Norrbotten :-)

Strumpstickan sa...

Vilka underbara färger på de vantarna... höstmysegröntgult:)

LenaL sa...

Jättehärliga vantar! Fast de kanske inte behövs i vinter när det inte finns några rönnbär?

Förresten har du blivit taggad! Se mer info på min blogg http://leludh.blogspot.com