torsdag 10 december 2009

De händer med mina händer

Lisa ville ju ha bilder på händer som stickar, så här kommer mina händer.










försöker med rörliga händer också =)










Jag missade tyvärr årets sista stickcafe på Fribergs i går, Maria har Adventsstickning i morgon i Fbg hoppas att ni får riktigt roligt och myser ordentligt, nästa gång är jag med.







Håller på med ett par vantar till maken, att de ska vara så svårt att göra dom lite större, nu är jag på tredje försöket, har fått byta både garn och stickor från första försöket



De som är under är ett sjalförsök, inspirerad av Gunilla rev jag upp de jag höll på med och började en sjal från snibb till snibb, garnet är en tråd Kauni lace och en tråd Kunstgarn . De blir rätt läckert , men är som vanligt svårt att ta kort på , men ni är ju vana nu =)

I morgon kommer våra nya bokhyllor, maken och den lille sonen ska skruva så de ryker, så ska alla böckerna upp sen kan man snart säja att renoveringen börjar att bli klar

:)
Åter kommer med bilder när de börjar att bli klart



Ha de gott på er

Eva.

5 kommentarer:

Sunna sa...

Fina bilder på händer i arbete, vad skoj att få inreda bokhyllan sen

Monica Hansen sa...

Kul med Tass i bakgrunden:)

Rosenvante sa...

Vad var det hon blev så intresserad av på filmen? Kul att få se henne på rörligt sätt också.
Härligt att ni får klart snart hemma, då blir det riktigt fint till jul med allt nytt.

gletting sa...

Det blir fint, Eva! Vi får også en ny bokhylle til i morgen.Det blir stadig mer orden her, nå har vi bodd her ett år, så det begynner å bli på tide!
Hilsen Grete

Anonym sa...

En sjal från snibb till snibb, det låter intressant. Var kan man hitta mönster till dylik - jag är inte medlem i Ravelry så jag kommer inte där. Men så snyggt det blir det du gör.