söndag 9 november 2008

Tack Anna

Min kamera är död, den har varit hos kamera doktorn och förklarad slut.
De är inte så lätt att bara gå och köpa en ny så där , jag vill gärna gå omkring och välja och jämföra lite innan jag bestämmer mej, så för att klara mej utan att bli tokig under tiden, så har dottern lånat ut sin kamera så länge.
Tack Anna.

Så här kommer en bild på min nya halsduk, den tovade, jag tycker att de blev läckert,men jag ska jobba vidare på kanten, den är inte hundra än. Färgen är inte så blek som de ser ut, utan lite klarare färger, tovad en gång i 40 grader.




I går var jag på garnspan i Falkenberg, (mycket roligare än att åka till Syfestivalen =( vem försöker jag lura), där hittade jag ett för mej nytt garn som jag var tvungen att prova, de heter Fredom spirit och är 100% ull, började att sticka på baskern som fanns på omslaget, när jag kom hem.


De är fel på mönstret.......... och de har tagit mej hela dan innan jag såg de.


De ska vara varannat varv räta maskor inte aviga, så lagom till att jag ska börja på nytt nystan så får jag riva upp allt.


Nån förvånad, jag har gjort de igen, men denna gången var de inte mitt fel =)
Efter garnspan var de stickcafe på Ritz med Sandstickorna, vi var inte många, men vad vi stickade!

På vägen hem, stannade jag till vid Laxbutiken och handlade middag till mej och gubben, smidigt och väldigt gott.

De var allt för denna regninga helg.
Må så gott på er.
Eva.

7 kommentarer:

Susanne sa...

Läcker halsduk och baskern ser ut att passa bra i färg till.

Monica Hansen sa...

Jag klämde också på freedom spirit här hemma på hisingen förra veckan, och det var mjukt och gosigt!

Snygg färg:)

ma sa...

Läckert med tovad halsduk! Var har du hittat mönstret?

Gunilla sa...

Jättefin halsduk, en basker har jag just stickat. Men en annan vore inte dumt, med tillhörande halsduk. Nu blev jag verkligen inspirerad. Söker garnet, finns på Stickbutiken.

Anonym sa...

Tråkigt vara utan kamera när man vant sig vid att ha en.Sysslolös verkar du dock inte vara. Kanske fick jag mera gjort jag också om jag inte satt här vid datorn ;) Måste ju bara hålla koll på vad alla har för sig.
Kul att en kille vågar komma så och be om hjälp.
Må gott

Little Miss Splendid sa...

Oj, vad annorlunda den blev efter tovning! Superfin!

Anonym sa...

Åh, vilken fin halsduk. Är det omslag som blivit "hålen"?

Baskern kommer att bli jättefin, usch det är så jobbigt när man inte får beskrivningen att stämma.

Ha det bra och hoppas att det går bra med FK, de är ju helt galna! Jag håller i alla fall tummarna.