måndag 7 april 2008

Nu är det VÅR

Tänkte visa lite bilder från min morgon promenad med Tass. Forsytian blommar

Ett plommonträd som är på väg och blomma

Små plommonblommor.

Vad snälla ni är ni där ute, Tass och jag mår så väl nu, hon är stolt för allt beröm hon får, idag ska hon på sin första Agilitykurs, ska bli så skoj.

De skulle vara skoj att träffas i sommar Boel, vi får väl se om vi kan få ihop de.
Britt Marie , jag gör så med, har en garderob som jag gömmer tråkiga projekt, efter ett tag blir dom ofta roliga igen, eller så blir dom uppnystade och lagda på lagring.
Cilla din sjal blev jättefin, uddarna är hur bra som helst.
Bim hälsa din Tass från min Tass.
Ulricha du är som vanligt väldigt snäll, jag rodnar.
Ska bli skoj att läsa hur dom / ni haft de på Grötö, letar bland bloggarna.
Blir de någon ny Stickfest i Väst, omifall när? Jag vill också.




Mystic Light går vidare,färgen stämmer inte som vanligt den är inte så skrikigt röd, utan lite mjukare (?) i färgen .
Jag är snart färdig med andra ledtråden, tyckte de var lite knepigt med * 5* fick improvisera lite, när jag gjorde som de stod (som jag tyckte de stod) blev de bara minskning av tre maskor de skulle minskas med fyra, men som jag gjorde stämde de med nästa varv, så de funkar ju, men jag blir lite irriterad när de in stämmer helt. Hur gjorde ni.

I dag är de födelsedag här hemma, min lille son fyller 21 år, nu har jag inga småbarn hemma, han var ju inte så liten innan heller 194 cm är ju rätt långt.
Var uppe och gratulerade honom halv sex, han vaknade jättesnabbt, konstigt.
Kan de varit den vackra sången?

Må så gott på er, de är vår.

Glömde säja att jag gått med i en Kal hos Stickamera, det är Juno Regina , ska bli roligt, hade ju inget på gång nu ;-)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Din Mystic Light blir jättefin! Vad det gäller "5" så har jag gjort precis som det står..och det ser fint ut och stämmer med antal maskor på nästa varv.
Jag gillar den här sjalen skarpt..tycker det är ett så vackert mönster!

Susilull sa...

Härliga vårbilder!

Jag bor ju inte så himla mycket norr om dej, men imorse när jag vaknade snöade det och var helt vitt ute!!! Men nu övergår det sakta till tö...
Idag är jag hemma och kurerar mej från en förkylning, det blir nog lite tid vid datorn för att kolla hur dom hade det på Grötö!

Ha det så bra!

Marianne sa...

Härliga vårfoton. Här har inte våren kommit så långt ännu men den är helt klart på väg...
Sjalen blir jättefin.

A home far away sa...

Sjalen är jättefin jag tror aldrig man blir för gammal för att bli grattad på sängen på onsdag fyller min dotter 12 år, herregud vart tog åren vägen:-)

Strumpstickan sa...

Grattis på födelsedagen!

Sussry sa...

Jätte snygg sjal!
Åh, vad mysigt med alla vårtecken.
Måste vara perfekt att Tass måste gå ut så du får en bra anledning till att vara ute.
Såg förresten en bild av en hund av samma ras på stan häromdagen och det första jag tänkte var: att titta det där ser ut som Tass! Du har säkert skrivit det förut men en virrhöna som jag har glömt, vad är han för ras???
Ha det gott!

Frida sa...

Visst är det härligt med vår! Fast jag har åkt på bihåleinflammation orkar ingenting (förutom läsa bloggar och sticka lite) :-) Ha det gott!

Bland garnnystan och sytråd sa...

Jag förstår att du haft en härlig morgonpromenad. Jag vaknade av att snön vräkte ner (i Stenungsund, inte många mil från dig). Det var bara till att borsta fram bilen. På eftermiddagen däremot var all snön borta ,solen sken och det var torrt på marken.Vilket aprilväder!

Anonym sa...

Hej Eva
Just det här makeup kitet har jag fått. Tror att jag har sett det på Kicks.