tisdag 4 februari 2014

Håll i hatten

Ja nu gäller de att chocka Bosse =)

De händer ju en del här hemma just nu,
dels så skriver jag på ett mönster på en vante,
de tar en hel evighet att fixa till diagrammen och jag hoppas verkligen att de blir bra.

Så ska vi renovera köket nu i vår/sommar, de är hur mycket som helst att tänka på,
avlopp ,
grytskåp ,
färger och modeller.
Rena snurren.

Precis nu så fick vi en leverans av ved,
de var skoja att titta på,
jag är ju glad att jag mest jobbar med garn,
ved , snö och handtruckar verkar väldigt jobbigt!!


Ännu mer spännande är de med de nya smycket
=)
I går fick jag hem prover på de nya halsbandet....??!!??
Precis så är de =)

"Min Silversmed" har gjort ett smycke som jag vill ha de
=)
och om några dagar så kan jag visa upp de!!
Lovar att mina stickande vänner kommer att bli avundsjuka på de finurliga ,
de är nästan lite snurrigt
=)
Mer kommer framöver.


Har jag stickat något då??
Ja de har jag...



Här är de restgarnsmössor, jag har stickat 3 och har fortfarande mycket garn kvar i korgen



Så har jag stickat sockar till barnbarnen men inga bilder på dom,
jo jag har ju bilder på barnbarnen men inte på sockarna .

En kofta till mej har jag också gjort men inget kort ännu,
teststickat en mössa åt en designvän ,
så har jag övat inför Syfestivalens workshopar =)

Och så ett par sockar som jag stickat i Gruppen SvenskSockalong på FB
Socken heter Slippery Sock och finns på Knitty.com






Våra hundar är ju som alltid med när vi gör något här hemma,
både framför och bakom oss ,
som på bilderna ovanför 
och som på bilden här nedanför även på oss när vi gör något
Här är de maken som gör lite ryggträning med extra belastning.



Förra helgen var vi hos den lille sonen och hjälpte dom att komma igång med att tapetsera.
Dom har ju köpt en gård och har aldrig tapetserat förut.
Men de har ju jag och maken gjort =)

Vi började på de svåraste stället, 
mitt i trappan med längder som var 4,20 m . sen blev de bara lättare =)






När jag fyllde år så fick jag en ny kamera av maken och de betyder att de blir mycket bilder på samma sak ,
hoppas att ni står ut med de, jag måste ju prova alla möjligheter.
=)

Nu tar jag och sätter mej med mönsterskrivningen igen.

Må Gott på er Alla.
Eva.

8 kommentarer:

Sockan o Vanten sa...

Vilka fantastiska mössor!!!

Eva i Halmstad sa...

Tack
:-)

Eva i Halmstad sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Fríða sa...

vilka underbara mössor! har du själv hittat på eller har du använt ett mönster?
hälsningar från Island
Frida

Eva i Halmstad sa...

Tack Frida :-)
De är som jag hittar på allteftersom jag stickar.
De blir olika varje gång beroende garn och humör.
Eva

Anonym sa...

Så fina mössor! Har också hundar som ska va med och ligga på spikmattan med en stor stövare som extrabelastning är ingen dröm precis! :)
Miastickar

Manduzana stickar sa...

Haha, vilken fantastisk bild på din make och hund!

Eva i Halmstad sa...

Tack Mia och Manduzana , så här är de så fort vi ska göra något, dom ska alltid vara med :-)