fredag 18 juni 2010

Helg igen =)

Nu är de fredag igen, känns som om dom kommer tätare nu för tiden,
har kanske nått med åldern att göra.


Dottern fick sin lägenhet så allt är frid och fröjd med henne,
en kanonlägenhet med både kakelugn och vedspis,
stor mysfaktor där.
Hon flyttar in nästa vecka och då kommer mamma på studs,
dottern bor bara två kvarter från Garnverket och dom har ju REA nu,
skynda fynda.



Sonen har varit dålig i Afghanistan ,
han har haft nått som alla får förr eller senare där,
en "jallajallamaginfluensa" isolerad och dropp.
Men nu är han bra och kommer snart hem på första leaven =)




Har stickat klart min softsilkkofta den blev bra tycker jag,
stickade samma spets på framsidan som på förra koftan,
men den virkade kanten "frestajlade" jag,
små löv blev de, de blir stabilt med de virkade avslutet.




Har börjat på Annis nr 3, denna gången blir de i ett silkegarn som jag vann i Sticktävlingen på Grötö förra året, de är inte riktigt "min" färg ,
men hoppas hitta nån som den passar på, är lite trött på nupparna så denna gången blir de lite pärlor istället.


Ha en trevlig helg
Mys och må väl
Eva.

10 kommentarer:

Mia stickar sa...

Så bra din son tillfrisknat! Magåkommorna där är ju inte kul! Vår N kommer hem i juli, jag tror han åkte lite senare än din son. Så fin din kofta blev! Ha en skön helg!

Ms. Kimba sa...

koftan är vacker!

Rosenvante sa...

Vilket fint mönster på koftan.
Så skönt att det är bättre med din grabb och att dottern lyckades få lägenheten som hon ville ha också. Då får du ha en trevlig helg och hoppas du får göra många garnfynd.

Susilull sa...

Jättefin kofta!!
Kul att din dotter fick lägenheten och att sonen är på bättringsvägen!!

Ha en skön helg!

Marie sa...

En så'n obeskrivligt läcker kofta! Var hittar man mönstret...?

Lena sa...

Åh den är så vacker den koftan. Skulle också vilja veta var man hittar mönstret - i synnerhet som jag har några härvor soft silk liggandes här.....

Gunilla sa...

Lyckliga Dig som kan sticka så mycket fint. Min värk är lite för påträngande, annars är det ett bra sätt att glömma. Att sticka menar jag.
Hur som helst, jätte vackra stickade ting....

Pärlmudden sa...

Vilken tjusig kofta!!
Din silkessjal är ju helt gudomlig färg på! Love it!!!
skönt att höra att sonen är på bättringsvägen, och kul med dotterns lägenhet!
Här ska jag börja göra masktäthetsprov o se om jag har garn till en tappan zee som var i senaste knitty
ha det gott!
Kram

Helena sa...

Hoppas din dotter trivs i lägenheten, och din son blir bra snart. Läckert du har stickat, fint i halsen.

Lilli sa...

Wow så härliga stickade saker! Tröjan / koftan är jättesnygg och den rosa / cerisa färgen älskar jag :) Har numera signaturen Lilli (= Lil med bloggen och butiken Emlina, du vet ). En annan bloggare kallar sig Lil också, så jag har bytt namn för att inte förväxling ska ske :)