söndag 27 juni 2010

Hej alla Stockholmare



Ja hej på er.


I kväll så åker jag och Tass med bilen full upp till Stockholm för att avlämna lite lådor till Anna.


Tass och jag stannar några dar för att utforska trevliga stickmiljöer i min dotters nya omgivningar och då behöver jag hjälp .....


Vill nån tipsa mej om vart jag ska gå eller var jag ska sätta mej för att få trevligt sällskap eller en trevlig miljö, ett bra fik för hundar och stickerskor, är de på kvällen kan jag komma utan hund, men gärna med hund.


Vad jag menar är finns de nått stickcafe på måndag eller tisdag som jag kan gå på eller finns de någon som vill spontansticka med mej på nått revligt cafe??


Har du ett förslag så lämna gärna en komentar här eller på mailen eller FB eller på de sätt som fungerar för dej =)


De skulle vara skoj att förgylla lite av tiden med trevligt sticksällskap.


Ha de gott

Eva.

11 kommentarer:

Ms. Kimba sa...

Jag har en vän i Stockholm som stickar. Jag ska fråga henne och få henne lämna en kommentar. Hennes namn är Frida

Eva i Halmstad sa...

De vore skoj!!
Tack
Eva

Sunna sa...

Va synd att du skulle åka nu, jag ska upp ons - fred v 27 och tänkte samma tanke som du

Frida sa...

Hej, det är jag som är Frida. :) Min absoluta favorit garnaffär är före detta Marias garn numera Litet Nystan på Sankt Paulsgatan 20. Jag har inte så bra koll på stickcaféer dock, det skulle du nog kunna fråga om på Litet Nystan. Hoppas du får ett trevligt besök!

Jenny sa...

Jag tänkte också på Marias garn (Södermalm). Eller Garnverket på Hantverkargatan på Kungsholmen.

Unknown sa...

Och jag gillar Nysta ute i Nacka!
Sticka passar bra att göra i Lilla Nytorgsparken, centralt på Söder och café mitt på torget ( med tanke på vovven) eller Ivar Lo parken runt hörnet om Litet nystan eller på Mariatorget. Hoppas du får kul!

Pysselfarmor sa...

Tag med dig stickning och åk till Himmelska hundar
"Himmelska Hundar är ett hundcafe dit alla hundar, hussar och mattar är varmt välkommna.
Här kan både du och din hund njuta av något gott"
Öppet vardagar 11-18
Hedinsgatan 13
08 - 783 77 20
www.himmelskahundar.se
och besök absolut Litet nystan på S:t Paulsgatan

Stickeri sa...

Tror att dom hade stickkafé med Söderstickorna i kväll. Men det är ju lite sent nu. I morgon finns det förmodligen folk på Hurtigs på Drottninggatan.
Annars är väl utomhus i skuggan det optimala just nu. Rosendal på Djurgårn? Jag tror dom har en del skugghörn.

frisky frog sa...

God tur!

Unknown sa...

Och jag får lite dåligt samvete, då jag stickade idag ( helt spontant) på Lilla nytorget. Hoppas du fått sticksällskap, vi har tyvärr städläger här annars hade jag GÄRNA stickat/visat dig mina smultronställen i SThlm

Marias garnhändelser sa...

Vad synd att jag läste detta alldeles för sent, det hade varit kul att träffas...men jag är inte så bra på det där med ställen för hund då jag är allergisk, men det går ju alltid att träffas i någon park denna årstid. Sticka lugnt!