måndag 19 april 2010

Hittat på altanen

Blir så ledsen när jag hittar bo och ägg på altanen, måste ju ta bort de, fåglarna kan inte vara där.




Lyfte ner och la de på ett lagom säkert ställe nere i trädgården ,
men de är de bästa jag kan hitta som inte är så långt bort från där jag hittade boet,
fåglarna såg när jag bar bort de,
får se om dom hittar de och godkänner mitt val,
men jag tror de inte att de faller dom i smaken.




Gladare blir jag jag när man ser hur vivorna skjuter upp ur marken.




Ha en god dag och må väl.
Eva.

6 kommentarer:

Unknown sa...

Oj då! Ser ut som ett starägg. Ja det kan var trixigt med att hantera fågelbon. Men eftersom fåglarna valt att boa på er altan, kan man säga att de "känner" er. Det i sin tur kan vara räddningen men det är samtidigt som det är i det som kallas naturen. Fågelparet hinner fösöka igen.
Söt liten viva. Ha det gott.

Rosenvante sa...

Du har tydligen många fåglar som gillar din altan. Har för mig att du hade en uggla eller nått där inne i höstas också.

Cicki sa...

Ett sånt vackert ägg och så vackert byggt bo. Hoppas fåglarna accepterar den nya platsen.

Sunna sa...

Då hade jag nog ett roligare besök på min altan, kotte vaknade ur sin vintersömn, han bor under altanen på vintern

Anki sa...

Vad synd med boet. Hoppas bara att ägget inte legat oruvat för länge, annars ska det nog inte vara något problem med flytten.
Vilka kanonsnygga sockor du gjort!

Sussry sa...

Åh, hoppas de vågar sig fram.
Hoppaas våren håller i sig hos dig. Här kom det en massa snö igen.