tisdag 6 maj 2014

Elektrikern ......

I dag har elektrikern kommit hit ,
han jobbar bra och de är ju inte konstigt med sån hjälp han har.



Till en början så var de skoj att titta på,
 men när han började att såga i golvet så gick vi upp alla tre och sitter i mitt arbetsrum i stället, 
och de fungerar ju bra de med.
=)


Passar på att gå igenom lite mönster och se om jag kan hitta något nytt att lägga upp på mina stickar.

Är strax klara med "Nine to five socks" ett roligt mönster med en jättefin häl.

Under tiden jag stickat så har jag tagit lite kort så att jag förhoppningsvis kan skriva en liten beskrivning/ manual hur man stickar 2 hälar samtidigt med Magic Loop.


Garnet som stickat sockarna i är Cascade Heritage från Garnkorgen, ett jättemysigt garn att sticka i.

I dag så är de lite kallt och ruggigt, men imorgon....
Må gott på er
Eva

5 kommentarer:

Eva Meijer sa...

Fantastiska hjälpredor! Hundarna är duktiga på en hel massa olika saker och det kan ju aldrig vara fel med en liten nyfiken nos som lägger sig i det mesta :)
Jag tycker mycket om din blogg och det är alltid roligt att läsa om dina härliga hundar.
Lycka till med renoveringen det blir säkert jättefint!
Hälsningar Eva Meijer

Ann sa...

Hej!
Jag skall åka hem till Halmstad om ett par veckor och undrar om du skulle kunna tipsa mig om några bra garnaffärer i stan som säljer sockgarn. Helst med aloe vera och jojoba-olja.
Tack/Ann

Eva i Halmstad sa...

Tack Eva
Ja du Ann, Halmstad och garnaffärer ...
De finns en på Laholmsvägen mittemot högskolan som har en del sockgarner, Annes design.
Själv handlar jag på nätet i väntan på en bra garnbutik i Halmstad.

Ha en go kväll.

Ann sa...

Tack Eva!
Det var det jag misstänkte... Jag har aldrig hittat någon tidigare, men jag trodde att det var för att jag inte hade varit överallt.

Tante Mali sa...

Hey, grat dogs!!!!
All the best to all of you
Elisabeth