fredag 18 januari 2013

Bergochdaldagen

Alla dagar är inte lika, i går så var de en helt tokig dag, verkligen upp och ner.

De började med att jag blev farmor en andra gång, Ellen Ingela Alice, här med storebror Noel
Härligt
=)




Jag låg kvar en stund i sängen och myste med hundarna och tittade på morgonnyheterna på Tvn.
 Tosca håller på att tappa sina mjölktänder,
så jag brukar titta in i munnen och se hur läget är där,
av en händelse så såg jag en äcklig knöl under tungan på henne,
tänker direkt på tumörer och annat skit,
Irk.
Ringde till veterinären och fick komma direkt,
ett snabbt varv med tandborsten, och i väg.
Vet rotade runt lite men bestämde sej för att söva henne för att kunna se ordentligt.
Hon kunde inte säja vad de var med henne ,
men hon (vetrinären ) ringer på tisdag så får vi se hur de är då.
När hon (Tosca) ändå var sövd plockade vet ut några mjölktänder som hängde på tre kvart.

Åkte hem med en pigg hund (Tass)  och en som var helt groggy(Tosca)



Här ligger hon och vilar när vi kom hem

Förmiddagen var rätt seg, var ju orolig för Tosca och spänd på att få se en liten Ellen.

Då ringer de......
Maken frågar vad jag ska göra i Augusti ??

Vi ska till New York,
Tobbe har vunnit en resa för två ,
vi ( jag får följa med =)) ska bland annat bo 4 nätter på de här hotellet som heter Roosevelt hotel de verkar vara hur flott som helst.



Sen ska vi gå på trav på Meadowlands när de stora travloppet Hambeltoninan avgörs.

Helt fantastiskt, nu har vi verkligen något att se fram emot, de har varit lite tufft en tid men nu vänder de =)

Stickar du inte då,
jo då ,
de blev några varv på en teststickning som jag gör i ett för mej nytt garn,
de är Eva-Lotta Staffas som gjort mönstret och garnet är från Sandnesgarn.
Vad de är och hur de ser ut är en hemlis ett tag till men bilder kommer senare
=)

Ha nu en riktigt bra dag på er,
jag flyger en liten bit över marken idag och de är ju bra för de är halt ute.
Må gott alla
Eva


8 kommentarer:

Lavendel sa...

Til lykke med det hele - det var en fantastisk dag. Håber ikke det er noget skidt med lillehunden -knus

Stick-kine sa...

Vilken innehållsrik dag!Grattis till barnbarnet, visst är det härligt med småttingar! Klappa hundarna från mig.

Manduzana stickar sa...

Jisses, allt på en och samma gång! Men grattis till barnbarnet :)

Eva S sa...

Grattis till barnbarnet och resan. Förstår att det var en omtumlande dag!

Efwa - Medea sa...

Stort grattis till lilla Ellen. Hoppas på goda nyheter på tisdag när det gäller Tosca. Ser fram mot att ses i februari och nu lägger jag upp till dina favvo-sockor.

Susilull sa...

Vilken dag! Flyg du en bit ovanför marken ett tag till!
Grattis nya barnbarnet och resan, så härligt!
Hoppas allt är ok med Tosca också!

Kram och ha det bra!
Susanne

Annika sa...

Grattis till barnbarn och resan! Jättekul med båda! Hoppas Tosca piggat på sig och allt är bra med henne!

heidi sa...

stort grattis!!