tisdag 5 juli 2011

Sommarsticke




Sommar och sol,
här nere i Halmstad är de varmt och hett.
Det var SM-vecka i Halmstad förra veckan,
stan var full av atleter och publik.
Ett jätterolig arrangemang och jag hoppas verkligen att de blir fler gånger.
Vi var inne och tittade på kanotpolo en helt ny sport för mej,
den var både spännande och rolig att titta på.


Sen övade vi oss i att titta på Triathlon ,
vår lille son ska göra en Iron Man i augusti i Kalmar,
vi ska dit och titta på, så vi passar på att öva lite först.

Det är verkligen en tokig sport,
3,8 km simmning,
18 mils cykling och sen
4 mils löpning,
de kommer att ta upp emot 12 timmar så de är nog förståndigt av oss att öva lite först.
I helgen så var de en SMsprint som tog ca 1 timme ett bra träningspass.

Är ni nyfikna och se hur de går med hans träning inför IRON MAN så kan man titta in på bloggen
där skriver Oskar om träningen och annat.
Jag som mamma så är det guld att få lite bilder och koll på vad som händer,
men jag är ju lite partisk =)


Jag och Tass har fått lite extrahjälp med sticket,



det är Smilla som är här ibland och hjälper till.
Dansksvenskgårdshund måste han någon gen som gör att dom måste vara med när man tar fram kameran,
både Smilla och Tass kommer på studs när jag lyfter kameran.
Linslusar.
=)


Har stickat klart min Juneberry i Visjögarn,
den blev fin men inte så stor som jag tänkt mej,
får nog göra en till lite senare.


Eftersom jag inte har någon bra kofta så har jag börjat på en ny =)
Det blir en ny Tant Kofta denna gången i Visjögarn, Karmell och Mullvad (bilden överst).

Ikväll är det dags för lite onlinestickning.
Skoj
Ha de gott på er och må väl
Eva

12 kommentarer:

Manduzana stickar sa...

Sjalen är alldeles ljuvlig!

Pärlmudden sa...

Vilken underbar sjal! Och koftan ser ut att bli kanonfin den med! :) Ha det gott!

StickLena =KnitLena sa...

Jag blev knäsvag av den vita sjalen!
Hundarna är för roliga, verkar vara vaktanlag i dem och de är super-uppmärksamma.

Mia stickar sa...

Jättefin sjal och vilka härliga färger i koftan!

Anki sa...

Koftan ser ut att bli kanonfin med de vackra färgerna.
Vilka mysiga voffsingar alltså!

Sanne sa...

Men vacker blev den, sjalen! Och färgerna i koftan blir så bra tillsammans.

Rosenvante sa...

Tänk om bara Ines hade lite av det kameraluset i sig, hon vill aldrig vara med nämligen.
Helt underbar sjal och koftan ser ut att bli väldans fin också.
Tur du gillar kolla på sport om det ska hålla på så länge. Vi får hoppas det blir bra väder så ni kan vara med o titta.

I det blå huset sa...

Så fina färger i koftan, den blir jättesnygg! Och sjalen - en ljuvlig sommarsjal.

Anonym sa...

Hej där...som vanligt..*L*..en helt underbar sjal! härligt att få ta del av..hälsar Marie i Skåne bringsarve@hotmail.com

Anonym sa...

Du är fantastisk, jag skulle vara glad om jag orkat mig igenom en sådan sjal och du pratar om att göra en till. Det får mig att inse att jag är lite bekväm med min stickning, jag kanske skulle ge mig på lite utmaningar, men det är så lätt att de blir UFO:n och det har jag gott om redan.

Eva S sa...

Ännu en underbar sjal! Önskar dig fortsatt bra sommar.

Anonym sa...

Det är verkligen en höjdpunkt att komma in till din sida med den underbara bilden ovan, vilka färger de blommorna har.
Sen stickar du som en jag vet inte vad, du är så skicklig.
Hoppas du har det fint trots värmen, jag mår inte bra när det är för varmt och regnet verkar aldrig nå oss.
Kram Maggan
Livsglimtar