fredag 3 juni 2011

"Färdigt" på altanen



Nu har vi vita möbler på altanen,
de är våra gamla trämöbler som blivit vita,
de har tagit maken hur lång tid som helst att få de fint,
grundmålning och två omgångar med lack.
Jag har hört honom svära mer dom sista fjorton dagarna än vad han gjort på flera år,
har förstått att de finns många sidor på en stol.



Under tiden så har jag stickat klart delarna till min "Fanakofta" de ser lite tokigt ut på bilderna , men jag tror allt att de ska bli bra när de är klart.




Just nu så funderar jag på hur broderiet ska bli,
har provat lite men vet inte hur de ska bli.



I går var vi på Konstrunda,
var på samlingsutställningen inne i Halmstad,
vi cyklade in till stan sen tittade vi in hos några konstnärer på vägen hem,
mycket fint såg vi.
Jag tog några lotter och hade turen att vinna en litografi av Mats "Skrulle" Lundahl.


Jag har satt bladet framför en annan tavla

Så roligt med en ny tavla =)


Jag kan med glädje rapportera att årets mustaschkamp är över och maken har rakat av sej den hemska mustaschen som han har odlat i maj och nu har han blivit 10 år yngre.


TACK


Nu blir de fotboll, HEJA Sverige!!

Må gott
Eva

5 kommentarer:

Anki sa...

Härligt att gå på konstrundor. Allrahelst när man vinner nåt fint :D

Pysselfarmor sa...

Snyggt på altanen och koftan är delikat om jag så säger. Vilken tur att vinna den snygga litografin.
Mustaschmun och litografi - kan nästan vara samma mun?!!
Ha fortsatt skön helg.

Maria i Falkenberg sa...

Vad fint det blev på er altan! Vi köpte världens sämsta möbler till vår balkong förra året och de går inte ens att måla om :(
Vad kul att Fana-koftan håller på att bli klar. Jag har beställt garn till en!
Kan du övertala min man att raka av skägget? Jag avskyr det men han älskar det. Vad gör man?

mary-ann sa...

håller helt och fullt med deg angående sommarvädret :))
du har verkligen fått det mysigt ute :)

Efraim sa...

Härlig altan, verkar värt besväret i alla fall!