lördag 10 juli 2010

De luktade så gott

I går kväll kände jag att de doftade från något, hittade detta bakom en gardin, säkert 10-12 klasar med blommor.


Fynd.


I dag åker vi till tösen igen, bilen packas full med lådor.
Har tänkt mej en tur till Rosendal denna rundan och så blir de nog någon garnbutik också, kanske =).


De sista dagarna har jag nästan bara rivit upp , de är så när jag mår dåligt , allt som legat i kassar och korgar förvandlas till stora och små nystan.


Men jag har börjat på en mysteriesjal, de är Ms Kimba som har bjudit in till en mysteriestickning.


Så har jag börjat på en annan stor sjal men de kommer inga bilder idag

på den, senare ..............eller så river jag upp den =)

Ha de gott och njut av semestern eller av att de är helg igen.

Må väl på er.

Eva.

12 kommentarer:

Rosenvante sa...

Oj, förstår att det doftar gott vid dig.
Kör nu försiktigt och ha det så mysigt i Stockholm.

Eva S sa...

Ha det så bra i Stockholm! Kram

Bland nystan o papper sa...

Hej!
Du har något att hämta i min blogg!
Ha det så fint!
Malin

Ms. Kimba sa...

Hej!
Have fun on your trip! and thank you for the link to my shawl :)


Jag älskar färgen du har valt att göra det i. vacker

Paradiset Kaos sa...

Jag älskar porslinsblomman, men jag har lite svårt för doften när den blommar(tyvärr).
Ha det skönt i Stockholm!

gletting sa...

Det blir nok et flott sjal. God sommer i Stockholm, en av mine favorittbyer!
Hilsen Grete

myzpyz sa...

välkommen tillbaka till Stockholm :)
hojta gärna om du vill ha sällskap, förmodligen nästa gång du är här!
kraMyz

StickLena =KnitLena sa...

Porslinsblommorna är verkligen vackra och jag minns när jag kunde ha sådana. Har i många år fått undvika dofter och det har bara blivit värre...
Ha de så bra i Stockholm och ta det lugnt!

Anonym sa...

Jag får inte något ur händerna när det är så här varmt.
En sån där doftranka hade jag i många år och den bara blommade och för mig var det hur galet som helst för jag blev så allergiskt av doften. Det kändes väldigt konstigt att varje gång blommorna kom ta fram saxen och klippa av dem. Tror att jag gav bort den till slut.
Ha det gott i värmen ...
Kram Maggan
http//livsglimtar.wordpress.com

frisky frog sa...

De där blommorna är ljuvliga, men tyvärr ack så allergiframkallande. Varje gång syster Yster hade blommor på sin kapade hon blommorna när jag skulle komma.
Hoppas att ni fick sköna dagar i huvudstaden.
/Kram

Lilli sa...

Så vackra blommor på växten. Vad kan den heta, tro? Ha det så gott, du också, och njut på din semester eller ledighet i Stockholm. Sommarhälsningar!

Sussry sa...

Så fin blomma. De där brukar lukta gott.
Ha det bra i sthlm.
Kramis!