lördag 29 maj 2010

Härligt i solen

De har varit lite raddigt väder härnere,
så nu när solen är framme så njuter vi så gott de går.
Ibland med en glass =)

I de dåliga vädret har varit en tid så har jag stickat klart två sjalar och börjat på en ny
=)
för de får man väl.



Ja jag vet ju att jag får börja hur mycket som jag vill och de gör jag ju nästan ,
fråga min man,
men ibland får jag för mej att jag ska göra klart lite få lite ordning på alla högar och påsar och de har jag gjort den här veckan,
först blev mina tåuppsockar blev klara och lagom långa,
jag lyckades inte göra av med allt garn nu hellerså de kan bli ett par barnsockar också ,
sen stickade jag klart den hallonröda sjalen i Harvest Basket Shawlette ,
måste bara passa på att berömma mönstret,
de är så tydligt skrivit att de inte går att göra fel , ett jättebra mönster
(vet inte vem de är men bra är de),

och i går kväll medan vi tittade på en film
( Trångt i kistan, de låter makabert men var skoj och en lagom rörig engelsk film att sticka till)
blev Bakersfieldsjalen i Nyansera garnet klar,
och den gillar jag,
kommer att ha den till mycket,
garnet är så mjukt och gott egentligen tänkt till sockor men perfekt som halsduk,
den är långsmal och kommer alltså inte att bli tjock och klumpig i halsen (ja ni ser ju på Tass så nätt den är =) )

I kväll så blir de träningslandskamp för Sverige och kanske nån film och i morgon är de dags för Elitloppet, hoppas att jag kan sätt åtminstone en vinnare, i dag så blev de 0 =)

Men njut nu och må väl på er

Eva.

4 kommentarer:

Maria i Falkenberg sa...

Den hallonröda var ju helt ljuvlig! Vill ha :), fast just nu har jag kommit in i ett stim av misslyckande (Buttercup och en engelsk socka) så en spetssjal känns ouppnåelig för tillfället.

Mia stickar sa...

Så fina sjalar du gjort!
Må gott du också!

Garntrollet sa...

Vilka fina sjalar och strumpor! Härliga gladfärger :-)

Och vad mumsigt för Tass, med en pinne glass (rim!) :-) Och så fin Tass är i sjalen :-)

Ha det bra.

Filimarans Funderingar sa...

Hej vad kul att du har en dansk-svensk. Vi har haft en foxterrier som bara var så underbar men, men hon kunde inte leva hur länge som helst så hon blev 15 år. Men vi har nu turen att få en liten Sigyn nu i mitten på juni. Vilken fin hallonröd sjal du har stickat. Ha det gott / margareta